The kids are back in town

Kom hem från jobbet, slängde av mig byxorna som vanligt, började koka makaroner, vickade runt i lägenheten till DJ grannen under's musik och höjde min curryketchup till skyarna. Sen börjar jag lyssna lite mer och inser att det är nog inte grannen som poppar? Smyger fram till balkongdörren och hör hur en massa människor skriker och tjoar lite längre bort. SÅ jag jag öppnar och möts av Dizzee Rascal!




Jag inser att ännu en gång har staden Antwerpen hittat på hyss utan att berätta för mig, så jag slänger på mig byxorna igen och går runt hörnet för att delta i festligheterna. Älskar att jag bor så nära platsen där allt händer. 2 min sen e jag mitt i smeten. Får slingra mig fram mellan alla studenter bara för att komma fram när allt slutat. Lite tråkigt. Det var antagligen nån kick off för alla studenter som är tillbaka för att sätta sig i skolbänken. Det kryllade av ungdomar och var ett jäkla liv på stan. Ambulanser och poliser hade fullt upp. Och när studenterna är tillbaka börjar de roliga festerna. På lördag tar jag med mig Julia till Stereo Zushi på The Love Below. Den första klubben jag var ute på i Antwerpen. Ska bli kul att komma dit igen. Får väl hoppas man har samma tur som förra gången?!

Sista arbetsdagen i morgon och det ska bli skönt. Har jobbat över hela veckan och det har varit mycket. Känns så töntigt och jag får väl egentligen inte säga nåt men det skiter jag i. Efter månader av slit och skitgöra har Posten bestämt sig för att flytta sin helpdesk till Irland, så om x antal veckor är vi utan jobb. Känns lite halvt elakt, men så är det. Vi fick ta det värsta pga vi inte fick de resurser vi behövde och nu måste vi försöka städa upp allt inför flytten så de kan starta på "nytt" igen. I måndags kom den nya gruppen, 14 st färskingar som vi ska lära upp. Även det känns lite fel. Jag var uppe hos dom idag och gjorde en snabb presentation om vad jag och Madde gör. Nästa vecka blir det mer träning och hela tiden kommer det nytt folk som ska läras upp och det börjar tära på tålamodet. Jag vill kunna sitta vid min plats, göra mitt och känna mig nyttig. Påminn mig om att ALDRIG bli teamleader! Det roliga är att det är inte ens "officiellt" än på EDS att posten ska flytta. Så jäkla töntigt. SÅ jag tänkta outa dom! Jag hade tur dockför jag kommer få börja i ett annat team sen. Känns skönt att veta att pengarna är säkrade och jag kan fortsätta leva normalt.

Så i morgon efter jobbet ska alla original medlemmar av Posten teamet bli bjudna på middag. Vi har fått 50 euro per person att göra slut på så det kommer nog bli riktigt kul. Vår grupp har känst lite splittrad senaste tiden så det ska bli skönt att samla ihop alla igen. Sen på lördag har jag fullt upp. Många planer och ideer...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0