Trapped for the weekend

Nu har jag försett mig med tillräckligt onyttiga livsmedel för att klara en helg instängd med datorn och mobilen. Jag lyckades kicka mig ur sängen och ta mig till jobbet för att hämta on call datorn o mobilen. Fick en förklaring till varför mitt internet aldrig funkar tidigare gånger då jag haft on call. Jag hade tydligen inte VPN rättigheter. Där ser man. Ska bli intressant att logga på jobb laptopen sen och kolla om allt funkar? Börjar inte förrän om två timmar så  jag orkar inte krångla nåt riktigt än. Ska bara lata mig tills dess. Sen hoppas jag alla Posten anställda håller sig lugna till måndag morgon vid sex då mitt pass slutar. Finns dock risk att jag får fullt upp. Allt har strulat hela veckan och efter att startat om en server löste sig problemet. Hur eller varför är det ingen som vet, så källan till problemet e ju inte hittat än. Spännande...not!

Jag läste på Aftonbladet att det är snö på ingång i Sverige? Brorsan hade till och med fått skrapat rutorna på bilen en morgon den här veckan. Det känns hårt att all härlig sommar är över nu.Det innebär flera månader av kyla och djävulskap! Jag är verkligen allergisk mot vinter. All snö och blask och att behöva frysa varje vaken minut. Jag gör verkligen det. jag fryser konstant! Därför är jag glad att jag flyttat till Belgien. Här finns det fortfarande dagar när man får gå i linne för att det är varmt, även om kvällarna börjar bli kalla nu. Sen kommer våren mycket tidigare här. Jag kommer ihåg vilken chock jag fick när jag kom ned hit första veckan i april. Jag åkte från snön och kom till varma våren. Vilken underbar känsla det var. Så förhoppningsvis blir den värsta biten inte lika lång som i Sverige. Det enda bra med vintern är alla mysiga högtider. Såg idag att de börjat plocka fram alla Halloween grejer. På mataffären hade dom gigantiska  pumpor och alla restauranger har börjat höstpyntat. Sen e det ju den bästa tiden på hela året- JULEN! Jag älskar det! När jag får min egna lilla familj vet jag redan vilka traditioner vi ska ha! På julaftonsmorgon ska vi alla kolla på Polarexpressen och äta mysig frukost framför TVn i pyjamas och inlindade i filtar. Den filmen e så mysig!! Åh, va jag längtar nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0