Parkfest



Igår var så jäkla roligt!
Det var sista natten med gänget, sista dagen på Posten på EDS i Mechelen. VI har ju vetat om det i några månader nu, jobbat och slitit för att få alla siffror gröna så att service desken kunde flytta till Dublin. Själva orsaken till att det flyttar e självklart pengar och det har känts hårt. Absolut! Vi har kämpat med Posten, fått ta så mycket skit för att övergången fråm IBM rent ut sagt gick åt helvete. Verkligen INGENTING har gått som det borde och man har blivit kallad många fula ord. Men vi har haft ett grymt team! Bästa arbetskamraterna någonsin och det är nog därför vi har orkat stå ut. Men igår var sista dagen. Det blev inte så mycket gjort igår, jag tog det lugnt och "njöt" av allt och alla. Vid fyra packade vi ihop våra grejer och åkte till stationen. Roel var skyldig mig en Yogushake efter att underhållit hela sitt team med historier om -3, en EDS grej!  Vid stationen mötte vi upp fröken Waardal och började gå mot stan för att hitta en restaurang.



När vi sen går förbi en affär stannar Daniel upp och utbrister: Nej hörrni, ska vi inte ta en hederlig gammal parkfylla?
Sagt och gjort, utan att blinka, gick vi in och köpte öl, mousserande vin och snacks. Vii gick till parken och sköt vinkorkar och skålade. Ute var det supervarmt, mamma sa något om 15 grader och det kunde lätt stämma. Det var så jäkla kul! Jag har skrattat så tårana runnit och FAN va jag kommer sakna er! Vi ringde till Irland och jäklades med stackars Jimmy. Vi ringde Maddo som fick vara med och skåla. Hon däckade på parkbänken senare, haha!


Många roliga förbudsbilder för den parken








Fulbilder e ju ett måste








Posten fick ju lov att vara med på festen




Maddo var med på en skål


Sen däckande hon på parkbänken


 Det roliga var att vid sju "stängde" parken? Det var överraskande! Så vi tog vårt pick o pack och gick till Cafe Olifant där festen fortsatte. Till slut kom Oliver och joinade och det blev en hel del Cafe Filosofi. Den där Oliver har mycket smart att komma med och han slutar aldrig att överraska. Samma sak med fröken Waardal. Helt plötsligt kläcker han ur sig att han spelat in en sång på tjeckiska och spelar upp för oss. Galna människor!
När kvällen var slut fick jag skjuts hem av Oliver och jag bäddade ned mig i sängen.





Så, vad hände rnu då?
Nu kommer jag o Stefan sitta ensamma som Posten på EDS och förbereda och hjälpa irländarna innan vi flyttar dit. Min sista dag i Mechelen är den 27 november och 30 november börjar nya livet i Irland. Erik, Tine och Alex flyttar till andra team på EDS, och fyra utav oss kommer konvertera till det Irländska livet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0