Är det inte torsdag idag?

Snacka om dagvild...har sett fram emot fredag hela dagen. Stupid Malin, det e bara onsdag!

Idag har jag som sagt tjänat ihop lite vuxenpoäng igen. Jag gick på bio - ensam. Det börjar arta sig nu. Jag åt frukostbuffe ensam på hotellet i Dublin, åt Starbucks frukost ensam på flygplatsen i Bryssel och nu bio. Gjorde ju ett försök att gå ut själv på krogen i SintNiklaas men det fick jag ge upp. Alldeles för läskigt än så länge. Babystep! Gick iaf för att se The Box. Å jag får ju erkänna att det var lite jobbigt innan de släckte ned och filmen började. Där satt alla par och myste och kompisgäng och skrattade. Men jag intalade mig själv att jag var mogen. Haha! Regissören är samma som gjorde Donny Darko så jag var förberedd på att den kunde vara lite skruvad, men inte så skruvad! Har fortfarande inte bestämt mig om den var bra eller inte?



Efter bion tappade jag bort mig, som alltid. Haha! Så löjligt, men när jag kom ut från bion försvann alla männsikor åt alla håll när min mobil ringde. Sen när jag skulle försöka hitta utgången tog det stopp. Jag försökte kolla lite diskret efter skyltar för jag ville jui nte verka vilsen. Låtsaspratade i mobilen så inte personaleni kiosken skulle börja undra. Sen äntligen kom det en människa jag kunde följa efter som gick ut. Lyckades glömma min mössa i all iver. Men det gjorde inget för ute på Antwerpens gator har julbelysningen satts upp♥ 

Sen hände en sån sak som inte får hända. Ibland träffar man människor som man till en början tycker e trevliga, sen börjar man dra sig undan mer och mer när man inser hur dryga dom e. Rafi hette en kille jag träffade på väg till tåget i början när jag bodde i Mechelen. Han ringde o ringde o jag tyckte bara han var jobbig. Han flyttade till Holland och skaffade nytt nummer, så jag kunde inte se att detvar när det ringde. Till slut lade jag bara på. Elakt kanske, men han fattade ju inget. Sen idag när jag går på bussen ser jag någon som liknar honom bakom mig. Jag låtsas som ingenting och sätter mig ned. Vem tror ni inte sätter sig mittemot!? I ett desperat försök stirrar jag ut genom fönstret och försöker gömma mig bakom Mp3n. Men icke då. Han tittar på mig och frågar om jag pratar engelska. Ska jag låtsas att det inte e jag? Första tanken som flyger upp! Nej, pucko! Klart han fattar att det e jag. SÅ det är bara att klistra på leendet och verka överraskad. Självklart drog han upp att jag hade lagt på och han sade sig förstå varför och jadijadi. Jag e glad att jag inte skulle så många hållplatser. Tur jag ska flytta snart! Haha!

Men nej, jag e inte en elak människa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0