New room mate

Satans va skönt det är när måndagskvällen äntligen kommit. Nu e den jobbigaste dagen över och härifrån kan det endast bli bättre... dagens nödvändiga ont e gjort, maten ligger i magen och den kvarglömda ölen från i fredags h¨ller sakta på att tömmas. Sånt e viktigt...att inte glömma av livsmedel med kort datum. Har hört att Belgisk öl har särskillt kort datum!!!

Har träffat en massa människor i helgen. I fredags var det ju middag med en kille och hans tjej från jobbet och det var hur trevligt som helst. Sen i lördags åkte jag till en klubb utanför Antwerpen med Jossan och Carro och killen jag träffade på vägen till tåget i fredags. Det började med att jag gick om honom. han gick om mig, jag gick om honom igen och sen frågade han om vi skulle gå tillsammans istället! SÅnt händer inte i Sverige. Så han följde med och börjadde dansa. Och låt mig säga som så här; Han gick inte obemärkt förbi!

Hela söndagen låg jag i Stadsparken eller var ute o gick. Fan va jag promenerade. Manu o hans kompisar skulle till en basketplan och spela lite så jag hängde på så jag kunde hitta dom om jag behövde sno hans nycklar till lägenheten. När dom parkerade bilen letade jag mig tillbaka till parken och slöade med kainerna som finns precis överallt. När jag fått nog tog jag mig till basketplanen eftersom jag inte hade några batterier i mobilen. hittade dock ingen där utan fick gå hela vägen tillbaka till hans lägenhet igen.  Jag gick lätt 1 mil igår. Sen var jag alldeles för trött för att åka hem till Mechelen igen. Så i morse tog jag det tidigare tåget, hoppade av vid mig, bytte kläder och hoppade på nästa buss till jobbet. Idag fick jag fortsätta jobba med DSM och hjälpa dom med sina uppgifter, något som inte gynnar mig på nåt sätt. Daniel och Stefan fortsatte ringa oss och hittade på konstiga problem vi fick försöka lösa. Det var en helt OK dag faktiskt. Riktigt bra för att vara måndag!! Fick lite fler meal vouchers idag så nu kan jag köpa mat varje dag eftersom varje check är på 5,8 eruo tror jag. Lyx!

Om ni tror att jag är full ibland när jag skriver så är det fel. Men att byta mellan ett svenskt och Belgiskt tangentbord varje dag förvirrar en hel del. Det blir inte riktigt som jag vill...


Lata dagar i Stadsparken


Tillsammans med alla rabbits


Min skrivbordsgranne


Andreas och Stefan sitter och disskuterar viktig fakta...NOT!



Idag skaffade jag min första blomma...det börjar bli allvar nu mellan mig och Belgien

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0