Idag var jaktlyckan god!

Fy va trött jag e...började jobba 7 i morse eftersom jag fick lova att sluta vid 3, skulle nämligen iväg och kolla på en lägenhet. Idag var en sån där jobbigt seg dag på jobbet, hände inget riktigt kreativt. Fick dessutom reda på att nästa vecka, då det var meningen att svenska posten skulle gå live, kommer bli ännu en seg vecka utan samtal. Morr! Jag vill börja jobba på riktigt nu. Men men, i morgon e vi iaf lediga. Hoppas på fint väder för då ska jag ta mig till den lilla sjön som finns vid jobbet. Jag, Madde och Alexandra gick dit på lunchen idag och njöt av solen lite. Ska försöka tvätta o städa lite åxå, börjar bli dags!


Jag o Alex, lånad bild av henne

Men vid tre hoppade jag på bussen och letade mig in till Antwerp. Visste ungefär vart lägenheten låg eftersom Jossan från jobbet bor i närheten. Hittade lägenheten och träffade tjejen från bostadsförmedlingen och en till tjej som var intresserad av lägenheten. Det började med 4 lååånga jobbida trappor. I Belgien vet dom inte vad hissar är? Men väl där inne blev jag nog lite kär, lite. Den e inte stor, vardargsrummet/sovrummet är 27kv och terassen är 10kv. Men ska man bo där själv spelar det ju ingen roll egentligen. Det var högt i taket, trägolv och terassen var underbar. Plankorna på golvet var väl sådär men det går att ordna eller gömma. Fanns en grill där ute och jag bor längst upp. Fatta va blommor jag kommer kunna ha om jag får den lägenheten. Överlycklig!!! Sen e den möblerad så det behöver jag inte oroa mig för. Den ligger inte helt centralt men tram/spårvagnen går precis utanför och man kan gå till centrum. Jag sa att jag ville ha lägenheten till Immotjejen så hon skulle prata med ägaren på fredag så får vi se. Hoppas hoppas. Försökte ta en annan väg tillbaka från lägenheten men insåg rätt snabbt att jag gjorde bäst i att gå tillbaka och ta spårvagnen tillbaka. Lyckades hoppa på fel tåg, fråga mig inte hur, men det löste sig fint i slutändan. Skulle allt gå perfekt skulle det vara alldeles för tråkigt här i världen!!

Just ja, vi har ju fått en liten Pelefant flicka nu på Antwerp Zoo. Ska försöka ta mig dit nån dag. Lite konstigt, men Zoot ligger vägg i vägg med Central Stationen..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0