melodifestivalen

Nu e vi uppe i Jubberud och har ätit goda tunnbrödsrullar och såg på Melodifestivalen. Jag missade förra veckans deltävling och jag e helt mållös. Star Pilots...vad gör ni? Har ju hört alla säga att deras låt är ett plagiat men ingen har kunnat sagt från vilken låt. Dte tog mig 4 sekunder för att inse att dom rippat Velvets låt totalt. Jag menar, de e ju nästan samma ord till och med. Att dom ens vill ställa upp med en sån låt? Det kunde v'äl vem som helst ha förstått att det skulle bli liv om. Kanske var det som var meningen? Jag vet inte, lyssna och dom själva...




Sen undrar jag va f'n Ugglas gör där. Visst, det kan väl kanske vara en fin låt men den passar ju inte allsi en melodifestival. Jag tyckte om Red Fox och deras reaggelåt. Men min favorit var nog Velvet. Fattar inte att hon inte lyckades gå vidare?

Vem vinner då? Ja, jag tror nog EMD vinner faktiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0