Helgen som varit

I lördags satt vi här hemma i soffan och undrade vad vi skulle göra med livet. Inga pengar, ingen mat och ingen 1:a på Tvn...AHA, vi åker till Jubberud! Sagt och gjort  packade vi in dogsen i bilen och begav oss upp i skogen. Ikväll skulle bli en melodifestival night! Vi hade tur för gårdagens rester bestod av potatisgratäng och sallad och jag stekte på en quorn. Sen bänkade vi oss framför Tvn och såg chockade på när operan gick till final? Hur gick det till? Jag trodde aldrig svenska folket skulle lyckas dra till med en sån skräll? Blev nästan lite stolt.

Sen fick vi reda på att det var dop på söndagen. Vår inbjudan hade tydligen skickats tillbaka så vi hade inte hunnit köpa någon present. Men det får bli nästa gång vi åker dit. Vi åkte hem innan dopet på söndagen och satte på oss finkläderna och sen åkte vi iväg till Vara. Vi hade varit hemma hos Jimmys syster någon gång innan men ingen var väl riktigt säker på vägen. Vi åkte iaf till Vara och allt var frid och fröjd. Sen visade det sig att vi åkt åt helt fel håll. Vi fick vända och det var tur att inte farbror polisen stod ute och kollade hastigheten. Det hela slutade med att vi kom 15 minuter för sent. Oops! Vi smög oss in i kyrkan och satte oss längst bak. Ingen märkte att vi kom in och vi drog en lättnadens suck. Sen åkte vi vidare mot församlingshemmet och fikade. Alla de andra åt smörgåstårta och jag bannade mig själv för att jag var vegetarian. Rena rama tortyren. Men jag fick nog i mig en 6 bullar istället. När vi skulle åka hem hade vi glömt lyset på så vi fick starta bilen med startkablar. Sen började vi åka och hoppades på att en bensinmack skulle dyka upp. Nope, ingen bensinmack dök upp. Vi satt båda med hjärtat i halsgropen och såg på bensinmätaren som dök allt längre ned. Men det gick. Annars hade ju ett bensin stopp passat in ganska bra i våran söndag.

Grymt gulliga Monkey med sin katt syster



Lilla Ellens dop


Jimmy tyckte det var en jobbig dag med alla ¨¨verraskningar



Resten av dagen degade vi i soffan, gjorde lite god dipp och tittade på Beck. Jimmy satt uppe med mig och tittade på mina spökprogram. Söndag e ju fullproppad med läskiga program på tv4+ och det var skönt med lite sällskap. Brukar bli så jobbigt när man ska släcka alla lysen och gå och lägga sig.

Läste på Aftonbladet idag att de vill göra en långfilm av MacGyver...yeah! Is he hot or what? Jag var väldigt liten...

Hatar det mobila bredbandet just nu för jag kan inte ladda upp bilder och jag har jättemånga som väntar...argh!

                     Scrubs äger!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0