The chicken sisters

Idag har varit en bra dag...äntligen har det lugnat ner sig på jobbet och man hinner faktiskt andas mellan samtalen. Igår var vi 4 pers första två timmarna och fick 152 samtal. Det var inte kul! Var tänkt att jag skulle vara ledig i morgon men dom behövde folk och eftersom det är 300% lön och jag behöver pengar, ställde jag upp. Direkt efter jobbet hoppade syrran på bussen och vi begav oss mot Antwerp. Skulle träffa min nya hyresvärd för att öppna ett bankkonto för hyran men som vanligt krånglade det. Jag fick lov att registrera mig först så vi åkte till City Hall och ställde oss i världens kö. När vi kom fram fick jag ett papper jag skulle fylla i och skicka in. Hade jag inte hört något om en månad skulle jag höra av mig. Har dragit mig länge för att registrera mig just för att det ska vara så krångligt. Sen skjutsades vi tillbaka till lägenheten och jag tog med syrran på husesyn. Har fått nycklarna nu!!!! Ni vet hur man kan vara rädd för att se sin nya lägenhet för andra gången? Första gången e man så förväntansfull så då ser det mesta bra ut. Men jag öppnade dörren och jag känner mig redan hemma. KOmmer bli skitbra det där! Ska bara försöka få med mig nån till IKEA nu...
Efter husesynen gick vi till tivolit som ligger ett stenkast därifrån och åt lite god mat. Sen gick vi och kollade lite på karusellerna. Självklart fanns det ett spökhus och vi kunde ju inte låta bli. Det såg ju så litet och töntigt ut men så fort vi gått in genom dörren var vi inte så stöddiga längre. Grejen är den att det var ju ganska töntigt och lamt, gjort för lite yngre barn, men vi var livrädda. Vi turades om att gå först eller så gick vi sida vid sida trycka mot varandra och vägrade titta. Vi hade riktigt roligt och vi var helt slut och hesa när vi kom ut. De tuffa systrarna var inte så tuffa längre...

Igår var jag ute med några från jobbet och drack lite öl. Var välbehövt efter det helvetespasset på jobbet. Kom hem vid 8-9 på kvällen och var så jäkla trött. Sath hade lovat att bjuda mig på mat men efter maten däckade jag i sängen vid kvart i elva. Får se om det blir en favorit i repris i morgon...

                                                         

Kommentarer
Postat av: IDA

Sv: Eller hur! Och eftersom de borde ha en låt med mycket fart i som första singel så hoppas jag på att the dark side of the sun blir första. Ska i alla fall bli kul att höra en hel låt!

2009-06-19 @ 12:34:12
URL: http://iiea.blogg.se/
Postat av: Madde

300%.. är du säker?

Det är ju inte belgisk helgdag... hörde nåt om att det inte skulle vara så himla bra betalt. Alls :(

2009-06-19 @ 17:05:28
URL: http://lattelen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0