Syrran lär sig...

Nu har vi precis kommit hem från stan. Syrran har tjatat om sen igår att hon vill pierca tungan, så idag efter jobbet letade vi oss till piercaren och satte planen i verket. Hon var så nervös lillen...bara skakade! Sen hjälpte inte piercaren till särskillt mycket när han skämtade om att det var första gången och så. Men nu e det gjort och hon sitter och suger på isglass. Blev åxå sugen på att göra nåt men jag får nöja mig med att titta på min dreglande syster!

Igår var det afterwork i Bryssel med syrran och Mauro, hennes polare. Jag mötte upp dom vid stationen efter en jäkla väntan på att bussen skulle komma. Var trafikkaos igår så det var helt stopp. Resan på 10 min, tog 45 min istället. Tjohoo! Det blev en svindyr tågbiljett, vet inte riktigt vad som hänt med tågsnubbarna? Dom blir bara grinigare o grinigare! Vi letade reda på en restaurang och gissa vad dom hade? Mabo Dofu! Det var det jag levde på i Kina förra sommaren. Det var långt ifrån lika gott men det räckte för att bli sentimental. Sen drog vi vidare och drack öl på en bar med en massa roliga prylar hängandes i taket. Det var roligt och den där Mauro var en himla trevlig prick!




syrran och Mauro




det här hängde i taket bland annat



Idag var det läkarundersökning på jobbet och jag blev godkänd!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0