Brugge

NU har vi kommmit hem efter en heldag, flängandes runt i Belgien. Dagen började med att min efterlängtade sovmorgon som vanligt  inte höll måttet. Låg och vände på mig i över en timme och tänkte att det var nog bäst att gå upp snart så jag inte sov bort hela dagen. Gick upp, kollade på klockan...9,45...FAN! Men men, jag var klar i god tid sen iaf. Vid 12 mötte vi upp Jeff vid Donken och begav oss mot Brugge. Jäklar vilken mysig stad det är. Bara en massa gamla hus och grejer överallt, omringade av en massa kanaler. Gent var fint men Brugge var så mycket mysigare. Vi tog en sån där lite pinsam turistguide i en bå på kanalen men det var lätt värt 7 euro. Det är byggnader och broar från 1400-talet och så välbevarat. Det är lätt att tankarna vandrar bort och fantasierna triggas. Vi letade efter en mysig restaurang men det var så dyrt så det fick bli pizza Hut! Handlade lite presenter till familjen och sen bestämde vi oss att åka till Gent en snabbis så Daniel och Ida fick se staden.

 



Vet inte varför men det var en jäkla trafik kö och vi insåg ganska snart att det inte skulle gå när motorn började ryka. SÅ jag satte mig bakom ratten till min broders olycka och letade mig ut ur staden. Han såg lite rädd ut ett tag där. Allt var frid och fröjd men sen började GPSen bråka med mig  i Antwerp och stackars Daniel satte i halsen. Men efter lite omdirigering och trixande kom vi till Mechelen. Vi letade reda på en resturang vid kanalen och tog den obligatoriska ölen. Mumma!



Nu slappar vi framför TV:n och tjötar lite.
Madde hörde precis av sig och tyckte att vi skulle börja boxas. Självklart sa jag! Hon behövde en fysisk sysselsättning för att inte bli jobbig mot sin kille, tror jag? Vet inte om boxning e lösningen? Ha ha! Madde e rolig!!

Syrran håller på att packa för fullt nu och jag kan tänka mig hur nervös hon är. Hade samma problem för 2 månader sen.

Kommentarer
Postat av: Louise - Ur mitt eget perspektiv

Ah okej! Låter ju helt fantastiskt! :)



Oja! Filmen var sjukt bra. Absolut värd att se säger jag bara. :)





Puss!


2009-06-06 @ 23:32:10
URL: http://lowice.blogg.se/
Postat av: Madde

Jag som trodde att boxning skulle vara lösningen till det mesta, haha. Ska kolla upp det idag.



Kul att du gillade Bruges! Fast man är nog lite konstig om man inte gör det... :)

2009-06-07 @ 09:27:14
URL: http://lattelen.blogg.se/
Postat av: IDA

Gud vad mysigt det ser ut! :D



Sv: Ja :) Men jag har alltid varit "förhållande-typen" så det var inte så jag kände att jag slösade bort ungdomen, som väldigt många tyckte (och konstant påpekade)..



Förresten.. Fick du något svar på det där om produkterna för svarta prickar någon gång? Jag minns inte om jag har svarat på det eller inte. :o

2009-06-07 @ 15:29:52
URL: http://iiea.blogg.se/
Postat av: Robbin

Oj bara 40minuter:p tycker det verkar vara så svårt att hitta jobb och sånt:/ har bara lägenheten i falun kvar till sista juli. Så jag vill helst komma iväg till dess. Kollat runt lite på Belgien och der verkar också vara ett väldigt intressant land:) kanske ska söka mig dit istället:) finns det bra med jobb för en kille på 21 som är urkass på språk;p ?



Vad kul att du gillar mina texter, har skrivit allt utom den engelska texten själv.

Kram

2009-06-07 @ 20:35:21
URL: http://robbinarfs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0