Me and Marley

Sitter ute på altanen nu o myser till Bob marley med syrran, Zeb, Jimmy och dogsen. Jag har lekt kock ikväll och gjort mammas supergoda potatisgratäng som lyckatte regnar det o e kallt men vi har satt på infravärmen och tänt lite ljus. Vi dricker öl och tjötar lite och har det mysigt. Antagligen sista grillningen innan jag åker tillbaka på tisdag så jag kommer sitta här lääänge.







Idag har varit en bra soft dag. Sov till halvett, åkte in till stan och mötte upp Tias och tog en fika. Himla trevligt! Sen åkte jag hem, gick in på min internetbank och insåg att det fanns mycket mer pengar än jag trodde, betalde lite räkningar, satte igång med mina kok konster och nu sitter jag här o myser med Bobban i Bjurs. Älskar det



Igår var det fullt upp hela dagen. Vid 11 kom Jimmy upp från Lidköping. Mitt ex och pappa till dogsen. Han fick vårdnaden när jag flyttade men den här veckan fick jag ta dom. Jag hann träffa honom en snabbis och vinka av mamma o pappa som drog till Kroatien innan det var dags att åka till kyrkan och gå på Amars bröllop. Vet inte varför men jag var jättenervös. Kunde nästan tro att det var jag som skulle gifta mig. Jag hittade på några gamla lärare som jag hängde på in i kyrkan. Sen var det dags för brudparet att komma. Jag trodde aldrig att jag skulle gråta på ett bröllop men nu var det bra nära. De var så fina! Dom hade ett jättefint bröllop och direkt efteråt åkte jag o Maria och hämtade bröllopstårtan på ICA Maxi. Det var på fishåret att tårtan gick in i bilen. Sen åkte vi till Stångtjänr stugan och började förbereda inför festen. Jag o 4 andra gamla elever till Amar skulle servera och vi var så nervösa att klanta oss. Vid fem tiden började gästerna komma så då serverade vi lite champagne och snittar. När dom satte sig var det förrätt, sen varmrätt, efterätt och sist lite kokt korv. Vi hade fullt upp till halvett sen hade vi jobbat klart. Det var jätteroligt att träffa alla igen. Träffade min mentor jag hade i åttan, Jesper, och han betydde verkligen så mycket för mig, var en jobbig tid. Sen har vi Micke som e helt underbar. För att inte tala om Amar som till och med nio år efter erbjuder mig att servera på hans bröllop. De e jag jäkligt stolt över. Efter midnatt agerade jag bartender och lyckades få i mig en hel del drinkar själv. Bandet började spela och jag tog några vändor på golvet. Syrran o gänget kom sen och gav mig skjuts hem. Det var en riktigt rolig kväll och jag väntar med spänning på mitt egna bröllop. Då vill jag ha lika vackra tal som dom hade på sitt bröllop. Var nära till tårar flera gånger.





Det var ett jäkla drag bland tanterna o gubbarna



 Micke och Jesper

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0