Dunk

Sitter här och dunkar skallen i bordet på kontoret. E så jäkla trött och helt ensam. Haf varit vaken i 35 timmar eller nåt nu och det börjar kännas. Var riktigt pigg på eftermiddagen men nu, voj voj!

Det visade sig ju bli en riktig cirkus att försöka ta sig till flygplatsen inatt. Efter en kvart i bilen sprang det upp en katt på vägen och det smällde till. Vi vände tillbaka och hittade katten loiggandes på vägen. Den levde men var inte särskillt pigg. Jag packade in den i bilen och lade den i mitt knä och började ringa runt till alla veterinärer. Men eftersom det var mitt i natten var närmast veterinär med jour i Uppsala. En jäkla tur att vi ändå skulle åt det hållet. Vi letade reda på djursjukhuset och lämnade över katten och våra uppgifter. Sen var det ilfart till Bromma flygplats. jag kom dit en kvart innan incheckningen och kände mig lite lagomt morgonpigg. Vid sju flög jag och strax efter nio landade jag på Bryssels flygplats. Jag tog tåget till Bryssel och hoppade på ett fullsatt tåg mot Antwerpen för att lämna av alla grejer. Det e ju Belgiens nationaldag idag så alla e lediga och tåget var fullt av små scouter som skulle ut på uppdrag. Det tog över en timme att komma till ANtwerpen. Sen skyndade jag mig till lägenheten och slängde på mig nya kläder. Skyndade mig till spårvagnen bara för att hitta den krockad med en bil, 15 meter från hållplatsen. Så då fick jag vänta på en buss i evigheter och sen antligen vid tåget ska det stanna precis överallt. Jag kommer till Mechelenm tar bussen till jobbet och får en välkomnande kram. Sen det första jag gör är att ha sönder min kort bricka. Det tog ett bra tag innan jag kunde komma till jobbet idag och nu e jag satans trött. Jag har 10 minuter kvar sen blir det bussen till stationen, tåget till Antwerpen och spårvagnen till lägenheten och huvudet stupandes på kudden. I morgon blir det sovmorgon, börjar inte förrän två. Då ska jag väl lyckas vara lite piggare och kunna göra lite nytta.

Håll tu,,arna bara för att det inte börjar tok regna igen för jag har ingen jacka med mig

Gonatt!

Kommentarer
Postat av: IDA

Vilken dag, haha! Hur orkade du jobba?!



Sv: Ja, haha, det är ju det!

2009-07-22 @ 01:03:10
URL: http://iiea.blogg.se/
Postat av: Mamma Jessica

Hej,

Såg att du hade besökt min gamla blogg; jyees89.blogg.se.

Tänkte bara upplysa dig om att jag har en ny blogg :)



Kram!

2009-07-22 @ 18:27:56
URL: http://mammajessica.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0