Seabiscuit



Sitter här och har precis kollat på filmen Seabiscuit. Hjärtat värker fortfarande lite. Jag har velat sett den filmen länge men har aldrig haft någon passande filmkompis. Jag har ju alltid varit en sucker for horses och det är ju verkligen en tjejfilm. Men idag gick den på TVn och jag kunde inte motstå. Jag satt som klistrad och följde den lilla hästen som slog alla de andra meriterade välsvarvade hästarna. När jag var liten var en utav mina högsta drömmar att bli jockey en dag. Det sket dig ju tyvärr då en jockey inte ska väga mer än 50 kg och vara ganska kort. Men jag satt här i soffan med tårar i ögonen ett antal gånger. Jag har fortfarande filmen Black Beauty kvar och den grinar jag ögonen ur mig om jag ser den.  Någon gång när jag är lite äldre ska jag bo så jag kan ha en egen häst. Hästen är verkligen en utav jordens vackraste varelser. Men jag har lite svårt att veta vilken ras jag vill ha. Har några kandidater.

Frieserhäst

 
Arabiskt fullblod...alla små flickors dröm.

Sen har jag kanske 10 till raser jag kan tänka mig,  ha ha! Men Shirehästen ligger åxå på topp 3. En stor nallebjörn!






Kommentarer
Postat av: IDA

Svar: Tack! :) Ja, det är synd att det är så dyrt ja :/

Vad kul förresten att du skrev att arabiskt fullblod är alla små flickors dröm, haha, alla mina gamla kompisar som red hade sån som drömhäst när dem var mindre :'D Så det verkar stämma menar jag alltså :D

2009-01-27 @ 16:24:41
URL: http://iiea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0