Le Parkour

Fick ett tips från 2 tjejer, Leonita & Egzona.




Hon berättade att hon tränade Le parkour och jag tycker det är skithäftigt! Har sett videos innan och jag e så jäkla imponerad. Tänk vilken frihet att kunna sprinag på väggarna, volta sig mellan hus och få folk att bara skrapa hakan i backen.  Jag e ju gammal gymnast så varje gång jag ser nån som voltar eller nåt blir jag sentimental. Friheten att kunna flyga så och böja kroppen i alla olika vinklar...det e så jäkla underbart! Jag saknar verkligen det. Har försökt några gånger att träna upp vigheten men fan, det gör ju ont! Men jag vill verkligen kunna allt igen. Så den dagen jag börjat träna riktigt, HA HA, då ska jag börja tänja låren igen. Skulle så gärna vilja börja på gymnastik igen. Inte för att tävla, de e för sent. Men bara för min egen del. När jag känner att Ja, jag kan fortfarande göra saltos, flickisar och handvolter. Ja, jag kan fortfarande gå upp ohälsosamt böjd i brygga och gå ned i spagat på båda benen...då e jag så JÄKLA nöjd med mig själv. Det bräcker det mesta. tack för tipset tjejer!

http://leonitaegzona.blogg.se/

Kommentarer
Postat av: IDA

Det är så jäkla coolt! Jag skulle verkligen vilja vara bra på det där, gud vad häftigt. Bara kunna slänga sig sådär och vara som.. haha, ja, en apa! Och snacka om att man skulle ha överläge om man skulle bli jagad!

2009-02-13 @ 10:27:32
URL: http://iiea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0