Medeltid och mys

Nu e jag äntligen hemma efter en härlig dag i Gent. Jag åkte till Maria igår och umgicks lite med hennes familj. Tittade på lite film och drack öl med hennes man. Hennes dotter som är 4 år är världens sötaste och hon kommer bli farlig sen. Alla pojkar kommer springa efter henne. Sen var hennes 14 åriga son, Daniel, på besök från Sverige och han var jätterolig. Hela familjen var lätta människor och jag kände mig hemma direkt. Men den där Daniel...jag satt och kollade på Alien vs Predator och på slutet när det var som mest spännande smög han sig upp bakom mig med huvan över huvudet och skrämde mig riktigt rejält! Allt passade han ju på att filma åxå. Ha ha! Idag var det tänkt att några från jobbet skulle komma men dom fick förhinder så Marias mans bror och fru kom istället. En massa god mat och vin. Efter maten åkte vi in till Gent och ännu en gång stod jag bara och gapade. Alltså fy fan va fint det är här! Alla ställen jag varit på hittils har varit så fint, men Gent...shit! Där hade du byggnader från 1300 talet och allt finns kvar. Det är magiskt att gå där. Känns precis som att man skulle gå där på Medeltiden. Sen är det uteserveringar överallt och i det gamla huset där folk hängdes...där kan man nu fika! Nej,dit måste jag igen!

När jag kom till Mechelen med tåget tänkte jag vara hurtig och gå hem från stationen. Förra gången jag försökte mig på det virrade jag ju bort mig, BIG time! Men den här gången e jag riktigt nöjd med min insats. Skulle kanske ha tänkt på att kassarna jag bar med mina kläder var ganska tunga efter ett tag. Men jag kom hem och nu ska jag bara ta det lugnt och försöka peppa syrran! Japp, hon ska ha en telefonintervju i morgon. Ha ha! Så om hon sköter sig nu, vilket jag är säker på att hon gör, har jag snart henne här...


Här bodde borgmästaren för läääänge sen







Marias man och lilla Rosie

Maria och Daniel



Hänga folk...äta en bulle?

Det gamla slottet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0