Forsta dagen avklarad!

Oj oj oj...det e mycket att ta in nu. Har lanat Satishs dator nu sa jag har inga svenska bokstaver. Nasta vecka ska vi fa internet i lagenheten sa vi lanar grannarnas nu. Har med mig egen dator sa i framtiden kan jag skriva normalt. Har precis atit lite och ser fram emot en lugn fredagkvall. Allt har gatt over forvantan och just nu kanns det faktiskt ganska bra. Var pa EDS idag och fick traffa kollegorna och fick reda pa lite om foretaget och hur jobbet kommer se ut. Forsta timmarna var jobbig eftersom jag var ute med Sath igar och smakade den inhemska olen. Ooops! Han visade runt mig lite i Mechelen och det ar sa jakla mysigt pa kvallen. Tank er Gamla Stan i Stockholm men 10 ganger battre. Verkligen en massa mysiga sma grander overallt och fullt av gamla hus och kyrkor. Mechelen ar inte alltfor stort utan i lagom storlek. In till Bryssel och Antwerpen ar det 2,5 mil och det gar tag och bussar hela tiden. Far se om vi kanske aker in till Bryssel i morgon och traffar nagra av hans vanner.  Solen skiner och jag gar i linne bara. Det ar gront och blommor overallt och ute sitter det manniskor och dricker ol och ater. Jattemysigt!

Jag var sa nervos igar och kom pa nar jag skulle sova att jag bara atit en halv smorgar pa hela dagen. Nar jag hoppade av planet i Bryssel var det fullt av kostymnissar och jag kande mig lite missanpassad. Bussen till Mechelen hittade jag direkt och sen satt jag bara log hela vagen dit. Jag alskar husen dom har har och i Holland. Sma mysiga stenhus med konstiga fonster och former och alla har ordnat i sin tradgard. Ett sant hus vill jag ha!

Nu bor jag i en tva pa 12 vaningen med Sath och det funkar jattebra. Han e jattetrevlig och det kandes naturligt fran forsta borjan. Sen bjod han mig pa ol igar och vi lyckades tappa bort oss i Mechelen. Sa jag ska bo har i 1 manad och sen far vi se. Det hade ju varit roligt att bo i Bryssel eller Antwerpen men det tar san tid att ta sig till jobbet da. Trafiken e hemsk ibland och att aka 3 mil med buss tar latt 1 timme.

Pa jobbet idag gick vi mest igenom vad foretaget var och hur vart jobb skulle se ut. En massa prat alltsa. Men det gick in genom ena orat och ut genom det andra. En massa forkortningar och svara engelska ord. Men vi har allt pa papper. Sen kom Manu och som ska trana oss och han var stortskon. Vi lekte lite och jobbade med kommunikation. En mjukstart! En annan bra sak ar att det finns fler som har noll data celler i huvudet. Nej, jag tror det har blir bra!

Men sjalvklart saknar jag alla nat extremt. Aven om allt kanns bra saknas ju fortfarande familjen. kanns hart att det kommer droja manader innan jag kommer till Sverige igen. Sa jakla surt att inte Ryanair flyger hit. Sa nu ska jag slappa lite,duscha och sen ga ut pa lite sightseeing. Ska forsoka ta lite bilder sa ni far se hur mitt nya liv ser ut!!

Bamse kram till Falun och Lidkoping

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0