Pouring Piss

 
Det börjar närma sig nu, på onsdag går flyget till Argentina!
 
Resan bokades i våras och helt plötsligt är det dags. Allt nödvändigt ska köpas, provpacka alla saker, kolla så att alla papper är med, kolla så att jag själv är med...och allt det är gjort. Det mesta iaf. Var på sjukhuset i morse och pratade med nya psykologen, som ska sluta vid årsskiftet, och den andra personen som ska ta över. Försökte lugna ner alla krav jag har på mig själv och alla tankar om att det här bara måste bli mitt livs resa. Fick nya gladpiller och sovpiller och det kändes ändå bra när jag gick därifrån.
 
Kom till jobbet, öppnar mailen och känner bara för att gå hem och aldrig gå ut igen. Så jag gick in i köket och grinade lite, igen. Det borde fan finnas en gräns för hur mycket skit en människa kan få ta på ett år. Det här har varit ett riktigt pissigt år och än är det inte slut. Fan fegt att sparka på en som redan ligger ner... Fartyget jag ska åka med till Antarktis har fått motorhaveri och det hinner inte lagas innan avresan. Så den resan är inställd! Pratade med tjejen som jag bokat resan av och hon sa att det här händer liksom inte - men självklart nu!
 
Jag kunde få pengarna tillbaka, men hon hittade en plats åt mig på ett annat fartyg. Den expeditionen är 5 dagar kortare och inte med samma datum som den jag skulle ha åkt på. Istället får jag en dag mindre i Buenos Aires och fler dagar nere i Ushuaia. Det pissiga är att den dagen jag måste åka ner till Ushuaia, är dagen som jag skulle åka till Iguazufallen. Så det blir att ställa in och några pengar får jag nog inte tillbaka. Så det var 5000kr back bara där. Sen har jag 4 dagar nere i Ushuaia att försöka fylla med något, för alla tidigare flyg upp till Buenos Aires var fullbokade. Alltså...Ushuaia är världens sydligaste stad, det finns inte så mycket att göra där. Man kan gå runt i nationalparken, åka ut och titta på sälar och några museer om fångar och urbefolkningen. Vädret är typ +8C och regn. Det känns som bortkastad semester och jag är så jävla arg, besviken och ledsen över att ingenting någonsin bara kan få fungera!? Det är 5 dagar kvar innan jag åker, kunde jag inte bara få åka och göra det här nu?
 
Nej, åt helvete med karma, livet och allt liknande jävla påhitt!!
 
 
 
Jag e bitter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0