Yes, So Much Awesome Fucking YES!

 
Så var det äntligen Halloween helg och en av de helger jag älskar absolut mest. Jag tror inte ni förstår hur mycket en makeup-tönt uppskattar Halloween. Det är rena rama julafton när man får dyka ner bland alla sminkväskor och inte tänka på att även väggar kan bi nedfläckade av blod.
 
Jodå, upptäckte av fasa att halva badrumsväggen var nersprättad av blod!
 
Haha, jag har känt mig som världens mesigaste när jag suttit hos Fanny och haft ångest över Halloween sminkningen och försökt förklarat att jag vill ju att det ska bli världens bästa.
Va fan, de e ju bara smink?!
 
Men nu, nu...så otroligt jävla nöjd och över all förväntan ♥
 
Började med att göra en gipsavgjutelse av halva ansiktet och sen gjorde jag ALLT från scratch. Flytande latex blandat med bomull och sen lösnaglar till tänder - formade som en mask efter gipsansiktet. Sen var det bara att lägga basfärgerna, försöka pilla loss masken och på köpet få limma fast några tänder igen. Limma fast på riktiga fejset, blend in, mer färg och BLOD...Gaah, fan va kul det har varit. Har aldrig gjort en färdig mask innan och det var verligen på baskunskap - men fy helvete va kul det har varit. Varför har jag inte gjort det här innan?? Maskerad någon? Igen?
 
 
LÄTT bästa sminkningen EVER!
 
 
 
EXTAAAS
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0