One Baby Step After The Other

 
Gjorde en liten rannsaken igår - igen, och gjorde en deal med mig själv att börja gå lugnt istället för att bara försöka kuta fram när jag har noll kondition. Ska jag väl göra nåt. vill jag få allt gjort på en gång och helst bli Miss World och få hela mitt liv utstakat på samma gång. Jag skriver långa listor i huvudet på saker jag ska göra och förbättra och sen blir det bara pannkaka av allt och jag blir sur och arg på allt och tänker att de e ändå ingen ide.
 
Så nya strategin är att ta små små steg, även om det känns jätte töntigt, och inte ta nästa steg förrän jag klarat av det i minst en vecka. Det sägs ju att en ny vana tar ungefär 3 veckor att vänja in, så det får ta sin tid helt enkelt. Första steget blir att försöka ta mig ut på en längre promenad med hunden varje dag och gå upp medans det fortfarande är mörkt för att äta en riktig frukost.
 
Idag gick jag upp vid halvsju för att göra i ordning äldsta barnet för hunddagiset. Hon har varit så uttråkad senaste dagarna för jag har varit astråkig, så hon fick en dag med kompisarna. Åt en riktig frukost och det var riktigt mysigt att sitta och mysa med tända ljus framför nyhetsmorgon. Däckade vid åtta och sov i två timmar, men nya medicinen gör mig fortfarande så trött, så jag godkände en temporär däckning på soffan. Blir förhoppningsvis bättre om några veckor när bieffekterna lagt sig, men å andra sidan sover jag på nätterna.
 
Nu ska jag börja tvätta och städa lite så jag håller igång, annars fastnar jag. Vädret är blå himmel så katten får gå ut och jag tror jag har en bra dag idag.
Babysteps...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0