No Need To Worry, Dreamers - We Just Saved The World


Jag kan inte direkt påstå att natten har varit lugnare, men jag fick sova ända till nio och det händer inte ofta + att jag räddade hela världen... no biggie!

Som vanligt är det lite luddigt hela dröm scenariot, men jag kommer ihåg en bebis vars hjärna kontrollerades av någon annan, som i sin tur styrdes av nån annan? Vet att det var en ond bebis för jag tvingades slåss mot konstiga saker, stjäla en rymdraket som sprängdes ute i rymden och rädda hela jordens befolkning. Men vad gör man inte liksom! Bonusen var ju min hjälte på slutet...  Pjuh, inte så bara att sova längre!

Det har snöat i två dagar nu, eller det har blöt snöat så det ligger ju aldrig kvar, och ingen här i lägenheten tycker det är särskillt skoj. Så vi har tittat på lite Silverchair dokumentärer, lyssnat på lite "nya" låtar och dregglat över bilder som en äkta jagvetintevad?

Gick omkring inne på KaufLand och klämde lite på oljefärgs tuber. Det vill sig bara mer och mer nu att få kladda med nåt. Inte för att jag kan måla, men det är ju det som är så härligt med färg. Det behöver inte vara perfekt. Känner bara att jag måste få vara kreativ på nåt sätt. Har försökt skriva men det är spärrat för tillfället och kan jag inte vara social på ett normalt sätt med andra människor så får jag väl helt enkelt hitta andra sätt att uttrycka mig.



Sen har jag tittat runt på en massa tattueringar för även där börjar det klia. Vet vart jag vill ha den, men måste bara komma överens med mig själv hur. Dock får det bli en mindre den här gången. Piercings är jag grymt sugen på igen, särskillt min vertical. Saknar saknar saknar... men det får vara än så länge, känner mig inte tllräckligt cool än för den, haha! Har satt i den andra näs piercingen så länge. Och håret är jag åxå sugen på att ändra. Klippa, färga, nånting! Lugg, det e jag sugen på. Men där är jag rätt säker på att jag kommer kunna hantera mig själv. Kanske att jag går och fixar jämnare färg och leker duktig.





Tror jag har kommit in i den obligatoriska tre månaders krisen som kommer när jag flyttat. Slår aldrig fel och jag går runt och känner mig schitzo i ett par veckor med härliga humörsvägningar och utbrott. Det är liksom nu det bestäms om man kommer gilla det eller inte. Inte för att jag oroar mig, tycker mer det är lustigt att samma beteende alltid kommer efter ca tre månader. Nej, jag kommer stanna här, du kan vara lugn mamma! Kan hända att kroppen får sig en omgång med modifiering av diverse slag, men sånt är bara spännande. Och schitzo har jag vart i x antal år nu så det borde jag väl kunna hantera.


För även om jag, som idag, kan vara jobbigt elak på världen, vet jag att något så enkelt som ett rop ifrån Dublin och Maddo's exeptionella upptäckter kan få mig till ett barn på julafton...typ! Haha, ända sen Belgien 2009 har vi ägnat många minuter åt att disskutera denne man och hur han kunde tänkas vara. När man sitter i telefonmöte varje vecka med samma person och man vill, verkligen vill veta hur denna människan ser ut - Idag satte Maddolän stopp för det hela! Idag var Facebook den räddande ängeln och 2½ års funderan är över.

och vet ni hur hon kunde komma på nåt så smart?
Det är måndag! Maddo är alltid jobbigt smart på måndagar...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0