We Are All Earthlings


"We need another and a wiser and perhaps a more mystical concept of animals... We patronize them for their incompleteness, for their tragic fate of having taken form so far beneath ourselves. And therein we err, we greatly err. For the animal shall not be measured by man. In a world older and more complex than ours they move finished and complete, gifted with extensions of the senses we have lost or never attained, living by voices we shall never hear. They are not brethren, they are not underlings; they are other nations, caught with ourselves in the net of life and time, fellow prisoners of the splendor and travail of the earth."
-Henry Beston





I över ett halvår har jag haft den här dokumentären på min hårddisk, men aldrig riktigt vågat titta på den. Jag har sett klipp från den och det har gjort mig vettskrämd för att titta på hela filmen. Men igår, när pojkarna började prata om hundfabriker och att de hade det mycket värre än köttdjur, så kände jag att det var dags. Jeff fegade ur och åkte hem, men jag o Bruce satt kvar och höll andan i en och en halvtimme av helvete. 

Herregud va hemska vi människor är?
jag satt med gråten i halsen hela filmen och fick bita mig i läppen för att inte bryta halvt ihop. Många utav scenerna är så otroligt plågsamma att se och jag började planera massmord av människor. En frisk människa gör inte sånt. Även om idioterna inte tror att djur känner lika mycket smärta som människor - det krävs inte många procent av hjärnan för att förstå att bli flådd levande skapar lidande för djuret....för i helvete, vad e vi för monster? 

Så ni som äter kött, det e fan er skyldighet att se den här dokumentären och se vad er köttbit innebär för djuren!
Nu har jag varit vegetarian i 13 år och jag tänker banne mig inte ge upp det




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0