Lost In Lights

Åh, äntligen helg efter en hård vecka och den där underbart efterlängtade sovmorgonen höll sig ända till halvsju i morse. Sen var det upp och äta kiwi frukost (med gratis frukt på jobbet, kommer bjursingen fram i mig och börjar samla) och gå ut i regnvädret. Kokade te och hämtade in täcke och kudde till bäddsoffan i vardagsrummet och inväntade att de små barnen skulle tröttna och somna om. För ja, det brukar ta dom 2 timmar max efter att de tvingat upp mig, sen däckar dom igen. Så jag har lärt mig att bästa är att bädda ner sig och ta en film under tiden och fixa morgonmys. Nu är vi inne på Bourne triologin.



Eftersom vädret sög idag, höll vi oss inne och möblerade om lite och gjorde den obligatoriska helg stor städningen och lilla Katten tvättade. Jag måste försöka hitta på nåt bra sätt att måla om golvet i sovrummet, men det här med att vara händig e inte riktigt min grej. Tjuvkikade även lite på vad som fanns under den där uberfula plastmattan i köket - trägolv! Tål att undersökas ytterligare... katten har även lärt sig klättra, så nu är det ännu svårare att försöka lokalisera henne.

Igår när jag var ute med Puppy och snurrade runt bland gatorna, hittade vi så många supermysiga ställen. Jag älskar alla gamla hus som finns kvar här. Som ser sådär halvt övergivna ut med skadad fasad, men som med lite ljus i fönstren ser förbannat mysiga ut. Finns en hel del såna hus och jag gillar verkligen den här delen av Berlin. Bara 8 km in till Berlin centrum, men det finns en massa grönytor och det är lugnt och lite fancy får jag ju erkänna. Var ett rikemansområde tidigare, så de flesta hus har typ fyra meters takhöjd.

Och med all julbelysning och pynt går det inte att misslyckas med en glad Malin.
Visst att jag kan vara irriterat till tusen på vissa saker, men när jag sitter i köket på morgonen i mjukisar med en kopp te och bara adventsljusstaken tänd - ah, men kom igen!  ♥








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0