I Went Back To Sleep, Just To Wake Up Again

I morse hände en väldigt skum, väldigt ovanlig men fruktansvärt härlig sak.

Jag lade in nya låtar i mobilen igår och ändrade larmsignal. Har insett att det är väldigt dumt att ha samma ringsignal som alarm. Blir lätt att man får en mindre ångestattack varje gång det ringer, haha! Så nya alarmet var en lugn skön låt som jag tänkte kunde kontra dom där tidiga mornarna. Men aldrig hade jag trott att det skulle bli så bra. Det tog några sekunder innan jag insåg att det faktiskt var mobilen som satte igång där vid kvart i sex. Jag hörde bara jätteskön musik och drog upp täcket lite längre. När jag insåg vilken låt det var och att det var dags att gå upp blev jag glad? Jag vet, glad? Så där tidigt? Det passade så bra att vakna till en lugn låt och hinna anpassa sig till att vakna.


Radiohead - House Of Cards

Det farliga är väl att man gärna ligger kvar och snoozar. Fick lov att göra det en gång idag bara för att få vakna upp i det där lugna avslappade tillståndet igen. Helt underbart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0