Of Course The Sun Is Alive On A Sunday

Sov jättelänge och insåg sen att jag sovit ännu längre eftersom klockan ställts fram en timme. Fick en youtube länk på MSN av Andreas och kände genast att det skulle bli en bra dag.

Han frågade om jag ville med på promenad och hur kan jag säga nej efter det? Solen sken och underbart vårväder att traska runt i. Vi gick längst ån och räknade vårblommor. Föl i hagarna och små grusvägar. Jättemysigt och skönt att komma ut. Nu slappar jag i soffan med Depeche och funderar på kaffe?
Perfekt söndag!
Dessutom...jag har biljett till Sensation Black i Amsterdam i Juli...


Såg en artikel om allas vår favorit Ghandi och fick lite nostalgikänsla
http://www.dt.se/nyheter/falun/article613565.ece
Han är kändis i Falun och lika mycket stolthet som Falu gruva. Han står där i regn och skur och säljer sina korvar, har gjort i snart 24 år nu. När jag jobbade på djuraffären besökte jag honom flera gånger i veckan och köpte min tunnbrödsrulle utan korv. Det blev vårt interna skämt och efter ett tag sa vi Hej! och han hade redan tagit fram tunnbrödet. Även flera år senare kommer han ihåg mig och frågar skämtsamt: Det var en sån där utan kött va?
Jag kommer ihåg när någon brände ned hans husvagn för några år sedan. Alla var så förbannade. Man gör inte så mot Ghandi!! Ska hälsa på honom i sommar igen.





Andreas insåg att han blivit för gammal för att klättra i träd ;)




Kildare, regionen vi bor i är ett utav de häst tätaste områdena på irland tydligen så det fanns mycket fint att titta på. Ska bli så kul i Frankrike och äntligen få sitta upp igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0