One for the Road

Myser i sängen nu.
Lägenheten e skinande ren så det känns som en helt ny lägenhet, härligt! Ska sova en timme efter det här för det blev inte särskillt mycket sömn inatt/morse. Var hemma hos Henke på fest och jag kröp ned under täcket vid 7 på morgonen sen gick vi upp vid 12,30. Det var ju dags för frukost då, soppa och smörgås.
Festen var rolig och jag kommer sakna grabbarna som sticker till Malmö på måndag i 6 veckor. Det var allsång hela natten och jag försökte hänga med i sången. Slutade oftast med att jag hittade på mina egna ord! Dom har planer på att gå ut ikväll så jag funderar på att hänga med. Så sova, käka, fixa och parta då!

 

Visste ni för resten att uttrycket; One for the road, ursprungligen kommer från Dublin? Förr i tiden när fångar skulle avrättas fick de gå från fängelset ned till galgarna som då stod inne i centrum. Längst hela vägen fick de en gratis öl vid varje pub, så när de väl kom till galgarna var de ordentligt påverkade. Det var ju ändå rätt "snällt" med tanke på vad som väntade dom...

One for the road..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0