I Saw A Shooting Star last Night

Igår var en himla bra dag!
Vaknade och drog med mig täcke och kudde ut i soffan och startade en film: Brothers.
Visade sig vara en riktig snyftare så jag kröp ned under täcket och snörvlade lite. Men slutet blev bra, så jag var nöjd. Sen var det ut och ragga grannar till söndagsnöjen i solen. Vi hamnade hemma hos Johan och spelade spel. Hej Knäckt var en favorit och pojkarna höll på att få hjärtinfarkt av all stress. Det inhandlades lite öl och vi klättrade vidare upp på taket för att få ut så mycket vi kunde av solen. Riktigt skönt och hösten kändes lite längre bort.

När solen kröp ned, kröp vi ned på gräsmattan igen och jag myste ned mig i ett knä under filten. Satt där och tjattrade till elva innan jag kom på den brigta iden att inatt skulle vi minsann sova under stjärnhimlen. Sagt och gjort, sprang jag hem och hämtade alla täcken och filtar jag hade. Det var jättemysigt med tända ljus över hela gräset och en massa tindrande stjärnor ovanför. Och det var vad jag fick se på hela natten. I början var det inte så kallt, men sen blev allt fuktigt och kroppen började skaka. Johan gick upp vid fem, så då packade vi ihop och gick hem. lade mig i sängen och försökte få upp lite värme i en halvtimme innan det var dags att slänga sig i duschen och gå till jobbet.

Så idag är det en trött Malin!
Inte en minut sömn inatt och snuvig, men det var det lätt värt!


Kommentarer
Postat av: Ackelina

Ha en trevlig dag :)

2010-08-30 @ 14:24:10
URL: http://ackelina.webblogg.se/
Postat av: Angelica

Åh vad mysigt det låter! :) skulle gärna vilja uppleva det någon gång, jag har faktiskt aldrig gjort det. Tyvärr!

2010-08-30 @ 18:09:29
URL: http://anchis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0