Solsting kanske?

Det har varit en intressant dag idag. Tanken var att jag skulle åka in till Bryssel men det blev ändringar i planerna. Först skulle jag ta bussen till stationen men fick springa upp till lägenheten igen för att hämta mobilen och sen en gång till för att byta skor. Har helt nya fina skor men antingen har jag olika stora fötter eller så? Ena skon tappade jag och den andra fick jag skavsår av. Men jag tog mig till stationen iaf  och väntade en halvtimme på tåget. Det började mulna på och till slut bestämde jag mig för att skita i Bryssel. Jag vill inte gå där i regnet utan bestämde mig för att gå runt i Mechelen istället. Jag hade aldrig gått från stationen tidigare men tänkte att det kunde väl inte vara så svårt. Jag trodde jag hade bra koll på läget men efter att ha gått eytt bra tag fick jag lov att fråga vart jag var. Jag har lärt mig namnet på ett ställe här,Grot Markt, och det visade sig att jag fick gå precis hela vägen tillbaka. Det pinsamma var att torget bara låg 2 gator åt höger åt den gatan jag gått från början. Ja ja, jag fick lite sightseeing iaf. Var ute och gick i 1 timme och solen kom fram igen. För mig är det jättevarmt och skönt även om solen gått i moln. Men belgarna bara tittar konstigt när jag kommer med linna och dom går med jacka.

Annars har jag äntligen packat upp alla saker och fått lite ordning på rummet. Indiern har fortsatt be om ursäkt och jag misstänker att han läst bloggen. Han är ju beroende av google och kollar upp allt där och översätter. Men skulle det vara så, så var vä edt skitsamma.






Här är ursprungsporten som man fick lov att passera för att komma in i staden för länge länge sen.


Kanalen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0