I Know If You Could Snap Both Your Fingers...




...Ibland kan jag


Med en morgon som började i total obalans och jag lyckades missa bussen-spårvagnen-tunnelbanan-jobbet med irriterande lite och bara två personer i teamet och emails som fick ögonen att skela, tänkte jag att det var lika bara att ge upp på en gång. Eller när jag lyckas kleta ner tröjan med frukost redan efter en kvart eller när jag blir avbruten på lunchen med en underbart doftande gryta jämfört med min smaklösa tomatsoppa och tvingas vara trevlig istället för att gömma mig i min bok. När jag får mail från min Jeffi som säger att i sommar ska det bli födelsedagskalas, när kaffet smakar blä och jag har fotsvett, då känns det mindre roligt att svara på idiotiska användares simpla problem och ännu en gång förklara för dem att om det står kontakta banken på deras felmeddelande, så ska de kontakta banken, inte hota anmäla oss för stöld och förlusten av en värdefull kontakt som kanske dragit in hela 1357 kr på tre år...Zzzzz       I don't care!


Men sen kommer det där ögonblicket när man, trots allt, kommer hem och bara vill släcka lyset under täcket och trycka i sig tio kg choklad för det spelar ändå ingen roll, men ändå lyckas göra nåt utav det. Jag sa till Dennis idag att jag banne mig skulle ut och springa på en gång efter jobbet och sen skrattade vi gott båda två. Men tro fan att jag tog på mig springskorna när jag kom hem, hann nätt och jämnt ta av mig jackan innan mjukisarna var på och hunden stod på bakbenen med glitter i ögonen.

Och jag sprang, satans va bra det gick att springa. Sprang fortare än Puppy och sprang vidare ut på ängen där jag gjorde en massa benstyrka och blev skakis så jag knappt kunde gå sen. Kom hem, gjorde sista ben övningarna, försökte lära den fyrbente att krypa utan framgång, kletade på färg på ögonbrynen, diskade, sopade golvet lite snabbt, sjöng stämmor med Lykke Li och hoppade in i duschen, på med lotion pch nya mjukisar (I have plenty) in med pizzan i ugnen, täcket till bäddsoffan, tända ljus och på med mysfilm! Satans va jag sprang!

Så ni ser, även om inget annat gått rätt idag så kan jag fortfarande!

...idag kunde jag fortfarande


 
Så jag ställer mig på nytvättade mattan och kramar om det mjuka tyget med tårna och vickar lite på kroppen när jag egentligen borde sova och tänker med ett axelryck när alla utanför på gatan kan se mina moves att: jaja..

Oh yeah the devil's on your back
 But I know you can shake him off








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0