Positive Mental State


Jag kan stolt säga att mina 15 min av positivitet har hållt i sig hela dagen och det är så satans gött!

Det har varit riktigt varmt idag i Berlin och jag och kidsen har brett ut oss på gräset och försökt hitta lite skugga. Har läst ut bok, duschat kidsen x antal gånger med vattenkannan, ätit ett helt glasspaket, 2 pizzor men fortfarande ser magen ok ut. Jag har mailat 32 st hjärndoktorer och faktiskt fått 5 svar - på ENGELSKA. Hör och häpna! Kanske kan fixa lite hjälp ändå  :) Jag luktar svett men jag har bestämt mig för att dagen handling blandat med deo luktar helt ok, så jag kan duscha i morgon istället. Jag har plockat en fästing på hunden och gjort konstiga ljud och grimaser och på onsdag ska jag kanske få hämta lite mer meducin. Katten har jagat regndroppar efter att vi suttit och väntat in regnet i en halvtimme och lyssnat på åskan som mullrade i himlen. En halvtimme senare var det fullt solsken igen. Jag och hunden har inspekterat väärldens sötaste 16 veckors Fransk Bulldog (och kille, lite äldre dock) från ute trappen som försökte lära sin ägare att gå i koppel. Vi satt och skrattade tyst för oss själva för killens seriösa försök att inte pusha på valpen utan försöka få den att lära sig själv att om man går framåt får man beröm. Det gick sådär, men sött var det!

Jag har fått lite färg och jag har levande ljus trots att det är blå himmel ute - men det är mysigare så.




Idag har ingen mössa behövts, varken för vädret eller för att gömma sig.
Det blir en timme till ute på gräset, sen tar jag min sömntablett och låter den här dagen sluta i bästa möjliga skick!

Hej på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0