I Have Happiness Wrapped In a Little Pill

Var hos doktorn idag och delade med mig av lite ångest och irritation. I morgon ska dom ringa från försäkringskassan -igen med en tid hos en engelsktalande hjärndoktor - igen, så jag ansåg att för att å komma nån vart får jag fixa det själv. Bad att dom skulle ringa i morgon istället för att maila så jag har en chans att skälla på dom - för åh, vad jag har samlat på mig material att säga, haha!

Som tur var sket doktorn i alla goda råd den här gången och var faktiskt mer än hjälpsam. Frågade om han skulle sjukskriva mig i 2 veckor från jobbet men herregud vad tråkigt jag skulle ha då. Han skulle ringa en hjärndoktor han kände som kanske kunde hjälpa till lite, han kanske inte kunde jättebra engelska men han kunde ge mig lite skjuts på vägen iaf. Sen fick jag medicin och det känns riktigt bra för en gångs skull. Nu har jag kommit nånstanns iaf, även om bipacksedeln var allt annat än uppmuntrande att läsa:




Mycket vanliga biverkningar de första veckorna (förekommer hos fler än 1 av 10 patienter):

• sömnsvårigheter, dåsighet

• muntorrhet, illamående

• ökad svettning


Vanliga biverkningar (förekommer hos färre än 1 av 10 patienter, men fler än 1 av 100 patienter):

• ändringar i hjärtrytm

• upprördhet, nervositet, oro

• koncentrationssvårigheter, nedsatt uppmärksamhet, förvirring, onormala drömmar, avtrubbade känslor

• yrsel, huvudvärk

• darrningar, onormala känselförnimmelser i huden (myrkrypningar)

• synstörningar, ringningar i öronen, rinnande näsa

• kräkningar, förstoppning, diarré, buksmärta, matsmältningsbesvär, ökad salivavsöndring, gasbesvär

• aptitlöshet, viktminskning, anorexi

• klåda

• muskelsmärta, ledsmärta

• ejakulationsstörningar, impotens, minskad sexuell lust, onormal orgasm hos kvinnor (hm, intressant - vad menas med onormal tro?)

• oregelbunden menstruation

• svaghetskänsla, gäspningar, trötthet


Mindre vanliga biverkningar (förekommer hos färre än 1 av 100 patienter, men fler än 1 av 1000 patienter):

• ökad aptit, viktökning

• långsam hjärtrytm, snabb hjärtrytm, svimning

• aggressivitet, upprymdhet, personlighetsförändringar, hallucinationer, upphetsning som ger upphov till ovanligt beteende • vidgade pupiller

• hosta, andfåddhet eller andnöd

• ljuskänslighet i huden, utslag, nässelfeber, röda prickar i huden, håravfall

• oförmåga att få orgasm

• svårigheter att kissa

• riklig menstruationsblödning

• svullnad beroende på för mycket vätska i kroppen - Nej tack!


Yey, I have a hundred of 'em!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0