I Love It When Life Is Deep Asleep


Jag har haft en riktigt bra dröm och jag älskar när jag får dessa små besök. Nu har jag haft två på bara några veckor och aldrig gör vi en stor grej av det, vi är överens om att ibland kommer hon på besök. Det var bara första riktiga drömmen jag kommer ihåg, då jag blev chockad, men redan då gjorde hon klart för mig att hon finns där och hon kommer säga Hej när det behövs helt enkelt.

Inatt var jag ute med syster och mamma och blev irriterad. Mamma red men blev trött, jag sa med tindrande ögon att jag kunde ta över hästen men syster sa blank nej. ( du får sluta vara så dryg när jag drömmer syrran) Tydligen gällde inte försäkringen om jag red med stövlar ELLER om jag lånade syster skor?! Så syster tog hästen och jag svor och gick en annan väg hem.

Bjursås var riktigt mysig för det var nån sorts högtid så alla var ute och hejade glatt på varandra och alla de gamla husen var öppna för allmänheten så de kunde visa upp hur det såg ut förr i tiden och så jäkla mysigt. Jag är ju helt såld på gamla bevarade saker. Vid ädreboendet springer jag in i Farmor som tar mig i armen och börjar berätta historier och kramar om mig, som att hon stått och väntat. Det var så naturligt och vi gick runt och tittade på blekta gamla fotografier och hon skrattade och berättade hur hon skulle leta reda på Bergers lilla slyngel och ge honom en utskällning och eventuell smäll. Hon skrattade och jag skrattade.

Vi gick hem till Farfar och fikade men lika plötsligt som hon var där var hon borta. Men vi satt runt bordet, hela familjen, Farmors kompisar, Mormor och Morfar och mina farbröder och pratade om henne. Jag berättade att jag hade träffat henne och alla nickade som att de förstod - ibland fick även de besök av henne. Jag berättade om hur hon skulle skrämma Bergers son och beskrev hennes ansiktsuttryck och hur den lilla damen såg ut och alla skrattade och skrockade att de kunde föreställa sig precis hur hon såg ut. Åh, det var så härligt!

Tack för den här gången Farmor, det är underbart när du tittar förbi <3

Kommentarer
Postat av: Tinisen

varför kan inte farmor hälsa på mig lite också :( saknar henne

2012-07-18 @ 15:20:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0