The Doggy Doctor


Tog ledigt idag för att följa med stora Fröken till veterinären och hålla handen.

Började i söndags när Jakob var förbi på lite te, som jag såg att Puppy hade ett utslag på frambenet, men hon verkade inte bry sig nämnvärt. Sen igår när jag kom hem från jobbet och möts av en kramandes liten hund upptäcker jag tre likadana utslag i hennes ansikte. Exakt samma runda form och utseende och får ju såklart panik och tror att hon ska dö. Hon bryr sig inte det minsta utan tar bara emot mitt bebisprat och tröst. Hon såg sin chans för lite extra mys helt enkelt!

Sen var det Google nån timme och försöka luska ut vad det kunde vara och det enda vettiga jag hittar är allergi, möjligen mögel allergi - vilket i nuläget är ganska trovärdigt. Men det lät väldigt jobbigt :(

Så idag gick vi till veterinären med skräckblandade känslor och anmälde oss i receptionen och bedjande frågar om de kan engelska. Littäl, fick vi till svar, och det var ett väldigt ärligt svar. Men det gjorde inget för det var riktigt sköna människor. Google, my friend! Vartannat ord googlades och det gick riktigt bra ändå. Så ja, troligtvis allergi, wohoo! Blir antibiotika i åtta dagar nu så utslagen får lugna ner sig lite och sen ska vi tillbaka. Vet inte om dom hade tänkt sig mer prover eller nåt? Men priset för ett besök och en veckas antibiotika var löjligt billigt - 27 EUR. Nästan så jag tjänade på det...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0