Infected By Shimmer..l



Riktigt imponerande vilken träningsvärk man kan ha i innerlåren av att städa och möblera om...wow, va slut jag är i kroppen! Låren, rumpan, ryggen och underarmarna är inte pigga idag.

Nu har det luktat unket tillräcklig länge i lägenheten, så igår fick jag för mig att städa på riktigt för jag var rätt säker på att det låg en massa skit i hörnen som inte borde ligga där. Tog ner två IKEA hyllor fulla med böcker och tryckte in i alla andra hyllor och kände hur trött jag var på alla jäkla böcker och hyllor som bor i den här lägenheten. Tror det är ok om iaf en utav hyllorna flyttar ut i trädgården i vår för överväxt... och det känns som att jag har iaf 10 biblar och jag vet inte hur många utländska ordlistor eller Alladin på kasettband?! Hon kan konsten att samla på sig saker och det är inte det lättaste att försöka hitta plats åt allt och samtidigt ha plats över för mig själv. Men det är...spännande med en massa saker. Visst att man inte ska snoka, men kom igen - jag betalar ju faktiskt för att bo här, så jag borde ju få bestämma om sakerna ska få flytta upp ur lådan eller inte?




















Höll iaf på  halva dagen igår och idag och kämpade med flytt och städ och så ren som lägenheten är nu, var nog länge sen. Men tji fick jag som städade, för nu har jag ju hittat mögel på väggen i sovrummet. Därför kroppen gör ont idag, för jag bråkade med två gigantiska halvtrasiga skåp igår som dolde möglet och en massa annat skit. Jakob kom och nickade på huvudet åt mitt huvudbry och sen kom även min enda engelsktalande granne och nickade han med. -"Yes, you have shimme(r)l"    ok, det roliga är att det stavas med L, men när tyskarna säger det låter det som shimmer, och jag tycker det är hel festligt. 

My bedroom is full of shimmer!

Så för tillfället är det jäkligt städat därinne, med ett skåp halvlutande och ett mitt på golvet med alla kläder i sängen och en gul,grön,brun vägg. Grannen skulle prata med chefen så hoppas jag dom fixar ny fin vägg och samtidigt målar golvet åt mig. För tänk så många svordomar det skulle spara om jag slapp försöka mig på det.

Så, a reminder: Flyttar ni till Tyskland, tänk då på att det inte finns någon som helst ventilation i lägenheterna, förutom öppna fönster eller dåligt fodrade fönster!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0