My Stomach Hurts, So I'm Lookin' For a Purse To Snatch


Nu har jag kommit till den här åldersnojan igen, en månad kvar nu av mitt 25 åriga liv. Hur fan i helvete blev jag så här gammal? Jag vet inte hur många gamla klasskompisar jag upptäckt som nyblivna föräldrar den här sommaren? Senast igår fick jag reda på att en tjej jag känt hela mitt liv ska bli mamma i november och både hon och hennes syster har köpt hus och blivit seriösa. Andra är inne på sitt tredje barn, har gift sig och går väl säkert i pension snart med?

Jag är fan inte beredd på allt sånt där än, även om jag länge trott det.
Jag håller på att längta ihjäl mig efter förändring, men inte alls den förändringen. Jag vill spontan färga/klippa håret, ta tåget till nåt nytt ställe och gå vilse, försöka lista ut vad det står på förpackningarna i mataffären, stolt beställa frietjes met speciaalsaus utan att staka mig och jag vill prata engelska. Gud vad jag saknar att få prata engelska! Jag vill träffa en massa nya människor som inte har en aning om vem jag varit innan och jag vill hitta nya världar.

Så snälla, snälla Tyskland - anställ mig!
Jag behöver ett äventyr som inte innefattar allt det där vanliga en 26 åring ska göra!



And I ain't never did a crime I ain't have to do.
But now I'm back with the facts givin' 'em back to you.
Don't let 'em jack you up, back you up, crack you up and pimp smack you up.
You gotta learn to hold ya own


Kommentarer
Postat av: Sofia Vienna

jag vet precis hur du känner. Du och jag är av en helt annan sort. jag håller så många tummar för dig och tyskland så du anar inte. jag kommer vara så avundsjuk på dig om du tar dig dit, men samtidigt kommer jag att vara så fruktansvärt glad för din skull, eftersom jag vet hur det är att ständigt vilja ha förändring.

2011-09-10 @ 00:58:16
Postat av: Maddo

ÅH Molin vad jag känner igen mig i det där.

Senaste igår låg jag hemma och tjurade under täcket på grund av det grubblet. Nog saknar man Sverige när man inte är där, men att flytta hem känns som att då måste man bli seriös - och det vågar jag inte än!

Jag håller tummarna för Tyskland!

2011-09-10 @ 09:59:08
URL: http://lattelen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0