It's a New Obsession


Är det normalt att få ångest av att plocka svamp?



Min terapi den här sommaren har varit att plocka bär och svamp och gå runt och lulla runt i skogen. I söndags sa jag att det fick vara bra med svamp nu, för det är så förbannat tråkigt att rensa. Det gick sådär...igår var vi ute i skogen för att Puppy skulle få springa av sig och jag blir fast efter att ha hittat lite svamp. Lite svamp som visade sig vara en hel jäkla massa svamp. Svamp som jag fick lov att gå tillbaka och plocka idag. Svamp som ger mig ångest för att jag inte kan plocka allt! Fick lov att gå därifrån för hunden tyckte jag var tråkig och jag höll på att få ett nervöst sammanbrott när jag insåg att jag inte kunde plocka alla. Så nu sitter jag här och har rensat 6 liter svamp, hälften kvar och ryggen har halvt gått av. Och vad är det enda jag tänker på?
- att jag kanske måste tillbaka i morgon för att plocka mer...

Tror det är dags att hitta en ny terapiform!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0