Escape, Delete, Defeat

Fy faaan vilken jävla dag och det värsta har inte ens kommit än.
Kan hitta många orsaker till varför jag vill hänga mig över toaletten nu och låsa dörren.

Har ringt en gammal vän som jag ska träffa ikväll och jag tror inte han vet vad han gett sig in på. I värsta fall kommer jag ösa ur mig allt på honom och bli hysterisk. Men jag hoppas det kan räcka med lite gammal hederlig fika.

Om 1½ timme ringer Berlin för en Skype intervju och jag har inte gjort nåt på min förberedelse lista och känner att det här kommer gå på skit. Megaskit! Och jag blir så trött och så fruktansvärt ledsen på att en enda människa fortfarande kan sabba så mycket för mig. Och det värsta är att han själv inte inser hur illa det är. Istället är det jag som blir anklagad för att vara kall och hemsk som människa. Senast vi pratade frågade han vart hans Malin tagit vägen? Jag svarade helt enkelt att henne förtjänar inte du!

Ännu en gång har jag spenderat dagar åt att jaga en och samma person för något gott jag gjorde för många år sen. Jag har fått lära mig en jäkligt dyr läxa, mentalt och med risk för fysiskt nu. Med kronofogden på halsen och en betalningsanmärkning på ett lån jag inte rört. Det känns kan jag meddela. Jäkligt hårt!

Och alltid, alltid när jag har nåt bra på gång lyckas han dra ner mig i skiten igen. Jag har förlorat ett jobb tack vare honom, precis innan jag skulle ta lånet till Australien ringde Inkasso igen, samma dag som jag kom tillbaka till Belgien flyr han landet och försvinner och ställer till en jäkla massa skit. Och nu ska jag snart ha telefonintervju för att försöka fixa till ett liv jag vill ha, och vad är det enda jag tänker på? Att jag hoppas den här människan försvinner ur mitt liv snart. Jag har aldrig offrat mig så och fått göra så jäkla mycket skit för en människa jag avskyr och jag kan inte gömma mig heller. För mitt namn står brevid hans som lånetagare.

Nu ska jag hoppa in i duschen och försöka bli fin och komma på vad som är så jäkla bra med mig så jag kan fly till Berlin.



Reminder:
Ta fler Fuck You kort

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0