Say Your Time Keeps a Little Fast

Håller på att nöta ut min nya kärlek


I morse var ”vi” uppe vid halvfem och lekte och möblerade om i köket bland kastruller och post. I morse vid normal tid låg alla ”vi” utom jag och sov…suck! Men jaja, jag fick lön igår så det får väl gå för den här gången då. Har bokat flyg hem till jul och väntar bara på svar om Puppy får följa med. Tänkte först om jag skulle lämna henne här, men det kommer inte på fråga. Kattvakt är redan fixat och det enda som fattas nu är att tågen lyckas köra som vanligt när jag kommer till Sverige.

Så eftersom jag fått lön, och efter lite kalkyleringar, så kan jag åka till ett lite större köpcentrum idag och fixa lite pepparkaksdeg och smågrejs.Vill ha en julstjärna och mer växter – och GLÖGG! Orkar jag tar jag med hunden till stan ikväll och går på julmarknad. Var bara det där med public transport som känns lite jobbigt. Igår var det lite delade meningar om vad vi tyckte om S-bahn. Vi åkte till Treptower Park och vägen dit var inga problem. Men hem var vi/jag vagnens stirr objekt. Efter flera timmar i en gigantisk park, där som vanligt alla hundar springer lösa, var både jag och Puppy lagomt irriterade och trötta. Visst, det är jättekul att hundarna får springa omkring som dom vill, men då krävs det fan lite disciplin. Inte ok när en monsterblandning som tar 5 meters galopp steg kommer springandes rakt emot dig och ingen ägare syns till. De flesta är vänliga, men det är lite obehagligt innan man vet. Vi träffade en som inte var så trevlig, men inte brydde sig ägaren om att hennes hund jagade runt min kopplade lilla hund.

Så ja, på vägen hem var Puppy allt annat än medgörlig och klagade högt och tydligt på att hon inte ville mer.

Men Treptower Park var riktigt fint och Spree Park som ligger där vid vattnet var så häftigt. En gammal nöjespark som nu ligger övergiven. Ganska kusligt, men så häftigt. Ni ska få se fler bilder sen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0