Damn You Deamons

Lilla katten är inne på sin tredje timme framför tvättmaskinen nu – alldeles fantastiskt vad fascinerande det är! Puppy kastar boll med sig själv och hon kan kasta ganska högt har mitt huvud upptäckt. Jag dricker te och halvsover i mysfotöljen i köket. Men blir väckt från och till av de små barnen. Herregud, va trött jag är!

Det har inte blivit en enda riktig natts sömn sen jag kom hit. Alltid har det varit nåt eller någon som tyckt annat och man har somnat sent, blivit väckt mitt i natten eller helt enkelt gått upp två timmar tidigare och gett upp. Det har varit sjuka katter och gråtande hundar, obekväma sängar och en trött Malin.

Jag har haft helt sjuka drömmar och det är flera gånger jag vaknat helt kallsvettig och inte riktigt vetat vart jag var. De senaste två har varit riktigt obehagliga och igår gick precis allt på skit. Avlånga Eddie kom på besök på kvällen och jag fick lite tysk hjälp med att beställa internet, för jag har gett upp att försöka fixa nåt på egen hand. Lyssnade på bra musik, te, adventsljustake och läggdags. Men det dåliga fortsatte och i natt vet jag inte vad som hände? Kändes som att jag snetrippade hela natten och fick för mig riktigt konstiga saker. Hur jag än vände mig gjorde det ont i kroppen och jag hade ångest över saker jag trodde mig ha gjort, men som var påhittade. (hoppas jag) Förbannat otrevligt!

Så i morse när jag skulle gå upp, gick det helt enkelt inte. Det är som upplagt för katastrof om jag skulle  gå till jobbet och det tänker jag undvika helt enkelt. Ska vänta på tvättmaskinen, försöka få några minuter sömn och hoppas ansikts värken lugnar ner sig lite. Känns som att jag försökt gnissla sönder hela käken inatt. Men det är fint väder ute och jag har en rastlös hund, så det får bli en liten utflykt sen. Treptower Park kanske eller in till stan helt enkelt. Det tröttar ut henne, garanterat!

Sen måste jag köpa pepparkaksdeg, för i helgen ska det bakas och drickas glögg!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0