The Light Can Either Darken Or Brighten...Or Completely Remove

Nu e skolan slut för den här veckan, men förhoppningsvis får jag sminka en tjej på lördag för lite porträtt. Det känns bra för jag har börjat prata med en fotograf och nyligen med en tjej som vill fräsha upp sin portfolio och hon har jättebra ansikte  :)   Vi får se vad framtiden har att erbjuda, men går allt som jag vill, får jag jobb i april och kanske jag även kan få prova på någon utav mina egna ideer. Känns jätteläskigt, men så jäkla kul! Håll tummarna bara!

 

Nästa vecka har vi hår på skolan och jag får nästa kit med hot rolls, bra hårblås och en massa skoj. Känns ju helt fantastiskt att jag faktiskt ska få lära mig hur man sköter om och fixar hår, för det är jag totalt värdelös på. Och ska bli kul att  lära mig nåt nytt, för i ärlighetens namn börjar det bli lite frustrerande att aldrig få komma igång riktigt med sminket. Jag vet att det finns en massa teori vi måste lära oss först, men jag vill ju kladda, haha!

Fick chansen att få leka lite idag, för vi gick sminka precis hur vi ville, syftet var att kolla hur olika ljus reagerar på färgerna i sminkningen. Var ganska intresant att se hur rött ljus nästan helt tog bort röd make up. Och läraren berättade om alla roblem han hade den första tiden han jobbade på en teater, för beroende vilket ljus de hade på scenen och i sminklogen, kunde hans make up helt plötsligt se för hemsk ut när det var dags för föreställning. Mycket man inte tänker på...

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0