Last Night Was A Real MInd Messer

Idag är en riktigt knepig dag, minst sagt!

Vaknade med ett ryck och kände genast hur hjärtat suckade av saknad och längtan. Inatt skrev jag på hyreskontraktet till min nya lägenhet som låg i Antwerpen Zuid, bara några gator bort från min gamla lägenhet. En liten supermysig lägenhet med jättestora fönster. Jag försökte förgäves fylla på min mobil så jag kunde ringa pojkarna, men det var bara en massa krångel med koden till kontantkortet, Och jag var  så glad och lycklig och hoppade omkring av pirr. Äntligen hade jag kommit hem och äntligen var allt på sin plats igen.

Sen vaknade jag...

Fick ligga kvar några minuter och försöka blinka bort allt jag drömt om och påminna mig om att så var inte fallet, du är på andra sidan jorden och kommer vara där året ut. Och fan va hårt det kändes. Fan, fan, fan!

Så idag är en jävligt knepig dag och jag vet inte riktigt vart jag ska göra av mig själv och allt som drar åt helt andra håll. Det känns som att jag springer fram och tillbaka, men egentligen sitter jag bara på precis samma ställe och väntar. Och enda frågan som kommer upp: Är det verkligen värt allt det här? Kan du inte fixa det på nåt annat sätt? Och visst kan jag det. Frågan är väl vad alla andra kommer tycka och tänka om det.

 

"Men lilla Malin, du har ju bara varit där i 1½ månad?"

Ja, jag vet. Men det är ändå 1½ månad av mitt liv och jag har redan slösat bort ett helt år borta i Irland och två år i  ett förhållande jag avskyr nu i efterhand. Jag vill inte riskera att slösa bort ännu mer tid, för jag vet att här kan jag inte tjäna något, inga vänner och inget nytt liv. Det är bara ett tillfälligt år på okänd ort som kostar en jäkla massa pengar som jag inte har.

 

Gaah, jävla röra!

Jag vill ju hem ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0