Ghosts Of The Abyss

Håller på att ladda ner en utav favoriterna nu. Var nämligen på bio idag och känner att tre timmars filmtittande blir perfekt ikväll. Jag har ju värdens största IMAX bioskärm på andra sidan gatan och jag har gått i en månad nu och tänkt att jag skulle gå dit. Så idag slog jag till och det var mäktigt, minst sagt.

 

Nästan så jag fick höjdskräck när jag satte mig på raden näst längst upp. Allt är i 3D och det är stor skillnad än mot vanlig bio. Allt blir så mycket större och mer intensivt. Önskar de kunde spela Avatar där igen för det hade varit oslagbart!

 

Men dagens film/dokumentär var minst lika bra:

 

Jag älskar ju Titanic och allt som har med den historian att göra. Jag såg filmen på bio fyra gånger när den kom ut och jag grinade lika mycket varje gång, gör fortfarande. Första gången de gick ner med kameror och ubåtar till vraket, satt jag klistrad framför live sändningen på Discovery mitt i natten i flera timmar. Och att nu få se det här, få se när de går in i vraket med dessa små robotar och får se det i 3D. De stora fina matsalsfönstren som fortfarande är intakta, det lilla vattenglaset i badrumshyllan som fortfarande står upprätt och badkaret där kaptenen badade...det känns som man själv är där och flyter omkring. Det är en så underlig och fantastisk känsla och jag fick rysning efter rysning. Fashinerande men så otroligt sorgligt.

 

Och en glad nyhet:

IMAX bion kör en specialare innan jul...himla tur att syskonen kommer hit så vi kan hålla traditionen vid liv   :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0