Being Away From Home, Gives You All These Crazy Normal Ideas

Ett ständigt återkommande inslag i vardagen utomlands är planeringen av vad man ska göra sen. Man bollar ideer fram och tillbaka och skriver mentala listor, för och nackdelar med att flytta dit och göra det, istället för att flytta dit och göra det. Försöker fantisera ihop en vardag i det nya påtänkta livet och vad som kan behövas göras, handlas och om man måste söka A-kassa eller kanske rentav flyttar till ett jobb från början?

 

Haha, jag har redan planerat en handlingslista för min nya lägenhet, som jag inte har än. Hur jag vill att den ska se ut och att jag ska göra en lista på maträtter för en hel vecka och alltid se till att ha ost och kex hemma. För det är trevligt att bjuda på när vänner kommer förbi för filmkväll eller bara för att tjöta. Jag vill ha ett badkar som jag kan tända flytande ljus i, bara för att det är mysigt. Och på hösten vill jag kunna ta med mig hunden ut i skogen och plocka litervis med svamp. Sen ska jag sitta hemma och sjunga med till musiken, rensa svampen, steka den och äta en kvälls smörgås framför TVn, med hunden tätt intill. För hund måste jag ju ha! Kanske en katt åxå?

 

På kvällarna ska jag tända ljus, sova med fönstret på glänt så det blir svalt och skönt och se till att läsa något kapitel innan jag somnar. Och på morgonen ska jag gå  upp i tid så jag hinner äta frukost, läsa tidningen och göra doggen nöjd.

 

På sommaren ska jag ta med mig picknik ut i naturen, kanske på en stor äng, vid en liten bäck eller vid en sjö. Sen ska jag ligga där och njuta av alla ljud som finns omkring. Plåga mig ner i vattnet som är alldeles för kallt och bli irriterad på myrorna som vägrar låta handduken vara ifred. På kvällarna ska jag sitta ute på en balkong/altan och dricka vin och prata om allt onödigt till myggen har ätit upp mig. Jag ska ha växter på varje ledig plats och jag ska köra bil och sjunga mig hes tillsammans med radion.

 

På vintern ska jag ha helt jäkla ubermysigt i min lägenhet och alla som lyckas kika in genom mina fönster ska bli avundsjuka. Gosiga filtar i soffa och säng, en massa olika tesorter som man kan dricka ur gigantiska koppar från Indiska, mina lila födelsedags tofflor och på söndagarna ska jag äta frukost framför TVn och titta på amerikanske talk shows.

 

 

Så ja, de e lite av vad jag funderar på om dagarna...no biggie!

frågan e ju bara vart i ... man ska bosätta sig?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0