Open Fire

Fan, fan, fan, fan, fan och massa fler fan!

Jag som var på väg ut ur mitt depp, men nu är bitterfittan tillbaka i allra högsta grad och jag hatar henne som aldrig förr!
Började dagen med att ta puppy till veterinären för rabies vaccin så hon kan flyga med mig till Sverige sen, var inne på Blokker och köpte min första ljuslykta och tyckte att det var banne mig på tiden och gjorde supernyttig mat till lunch. Tog en springtur med puppy och fyllde på mobilen för att se vem som lämnat ett telefonsvar och sen var det åt helvete med allt igen. Jobb intervjun jag var på för en vecka sen blir det inget av, dom tog en tysk istället. Så kvällen har spenderats med att forska om det finns andra jobb, om det är möjligt att ta ett jobb i Holland men bo kvar i Belgien, men allt skrek Nej nej Nej. Mamma ringde och tyckte det var dags att göra nåt åt det där lånet och jag kände bara hur jag fick lust att slänga närmsta sak i väggen och fortsätta med nästa, och nästa, och nästa...

Nu e jag tillbaks på ruta ett igen och livrädd att inte veta vad jag ska göra med mig själv? Bartender jobbet ger mig inte mycket pengar, men tillräckligt så jag kan köpa mat men inte så mycket mer. Och nu har jag haft två månader på soffan och två månader utan pengar framför datorn...vad hände med mitt Halleluja - jag kan äntligen börja leva igen? Det håller på att trasas sönder igen och jag orkar inte mer skit nu. Snälla, ge mig nåt bra, du där uppe som vägrar raka dig. Ge mig ett jäkla jobb så jag kan få min jävla lägenhet nån gång och fylla upp med MINA saker som legat i kartonger i flera år nu.

Så summa summarum:
Ja, nu har jag översatt det där förbannade CV't till svenska och sökt ett par jobb i Dalarna. Inte för att jag kommer få dom, men nu har jag försökt iaf. Och blir jag erbjuden jobb är det fan skrattretande och bitterfittan kommer svära ännu mer.





och va fan var vitsen med att pausa Silverchair då?
Fan inte ok


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0