Heartlings

Jag har blivit skadad!
Jag kan inte sova riktigt utan antingen insomningspiller eller alkohol. Bra kombination där! Antingen är det omöjligt att somna eller så vaknar jag hela tiden av de sjukaste mardrömmar. Jag tror alla jag bryr mig om har dött en gång var nu, dock var jag inte inblandad i alla utav dödsfallen som tur är. Så mycket som virvlar runt i huvudet nu!

Och allt jag hör eller läser, kopplas direkt till något helt annat. Senast nu när vi åt och mamma läser ur Aftonbladet att Madde har skaffat sig en ny "Fjås". Förvirrat tittar jag upp och tänker precis fråga henne hur hon kunde veta sånt innan jag ens hört nåt? Jag lyckas dock hålla tyst länge nog för att inse att det handlade om prinsessan Madelene. Sen är det långt ifrån samma sak att titta på film nu för tiden. Det fattas liksom en massa

Man känner sig lite delad när man går här hemma och väntar på att det nya livet ska börja, för det gamla är alltid närvarande och spökar. Går inte en dag utan att jag kommer på mig själv att tänka: Vad gör dom just nu?  Jag kollar klockan och försöker lista ut vad dom gör på jobbet, om dom är på lunch eller om det kanske är tisdagsmötet med Taggen och Barbro? Om ingen utav dom är inne på MSN, vad gör dom då? Är det kanske film i soffan hemma hos grannen, eller sitter dom i köket och filosofierar?  

Det känns faktiskt lite hårt att inte få vara med längre. Dom e ju liksom "mina" och nu har jag inte samma kontroll över dom längre. Inte samma 24 timmars uppdatering. Och ibland känns det fortfarande som att: Nej, jag tar på mig skorna och går över till grannen ett tag. Vi ses i morgon vid taxin! Skitsvårt att intala sig själv att man inte är med där längre!

Jag fick anstränga mig flera gånger igår när allt det här kom på tal, för det suger tag i bröstet på en gång.
För även om jag inte är där kommer ni ändå alltid att vara mina och bara mina.



Får väl se hur länge det här kortet får vara här. Men jag gjorde mitt bästa och satte dit lite annat passande istället ;)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0