Im The New Aussie

Det får bli lite dåligt med uppdateringar innan fredag när vi flyttar till nya lägenheten. Har lånat Majas mobila nu, men vill inte tjuva för mycket. Är iaf framme i Sydney nu och har redan gjort beachen. Det är värsta värmebörjan på 50 år nu, så det e ganska varmt ute. Kalla svenskan svettas som en gris, men jag klagar inte.

Resan ner gick jättebra och allt som hände i tullen var att en hund sniffade på väskan. Inte mer action än så. Kim hämtade upp mig och vi lämnade av mina saker och åkte till stranden. Å jag måste bara säga att det är löjligt vad många snygga killar det finns här. Efter stranden åkte jag hem och skulle ta en powernap vid fem, det hela slutade med att jag vaknade nio i morse. Jetlag!

 

Men idag har jag shoppat lite solglasögon, shorts, flip flops, solskyddskräm och mat. Gillar området jag bor i nu, Glebe. Det har en sorts hippiekänsla över sig. Ska försöka hitta lite jobb nu och sen får vi se. Är fortfarande seg och börjar bli nervös inför första skoldagen i morgon!

 

Känns skumt att jag ska bo här och inte få komma hem förrän i december.

 

Kram på er alla!

Just ja, nytt nummer nu: +61420632376

 


Kommentarer
Postat av: Essi

Killarna är snygga och charmiga - men ofta ganska korta.. :/

Och lycka till i skolan nu!

2011-02-06 @ 03:54:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0