I'm A Big City Girl Now

Ligger på sängen nu, min egen säng, och njuter av High Speed internet! Gick upp vid 8 i morse, åt min gröt och kollade på film, Winters Bone. Bra film för övrigt! Vid elva kom taxin och körde oss över bron till vår nya lägenhet. Ni ska få se hur det ser ut sen. Ska försöka filma sen när jag är ensam i lägenheten. Jag och Maja delar ju med 2 Thai kvinnor. Men den är bra, himla bra. Firade med att äta Thaimat, dricka en öl och köpte en sån där gräddig, kall onyttig kaffesak. Tyckte jag var värd det!

 

Har blåsor lite här och där efter min promenad igår, så ni ska få se vad jag hittade på:

 

Började med att traska över bron till ett gratis museum där dom visade massa hajar:

Den där jäkeln rörde på sig helt plötsligt och jag flög rakt in i en gubbe bakom mig. Men han skrattade gott åt det.

 

Efter det var det akvariets tur, men jag tror jag sett det mesta nu. Det enda som verkligen imponerade och som fick mig att nästan bli lite tårögd och alldeles varm i hjärtat var det här:

 

Efter det traskade jag vidare mot Hyde Park och njöt av alla ljud och intryck som en storstad ger. Äntligen händer det saker omkring mig, till skillnad mot Leixlip. Orkade inte kolla igenom Hyde park helt utan gick vidare upp mot vattnet och Opera huset. Det var riktigt varmt igår så svetten rann i pannan. Får dock erkänna att Opera huset var lite av en besvikelse. Trodde att det skulle vara...mer? Satte mig där på trappen och spanade lite på roliga japaner med lika färgade hattar och vattnet. Helt underbart att bo så nära havet.

 

Precis intill ligger Botaniska trädgården och där kommer jag nog spendera många timmar, liggandes under ett träd. Helt underbar stor park och jag hade faktiskt problem att hitta ut därifrån :)  Och jag hittade mina gigantiska fladdermöss som faktiskt är flygande hundar

 

Traskade vidare mot China Town och kände att fötterna fick lov att vila. Hittade en billig restaurang som hade min efterlängtade Mabo Dofu och kineserna roade sig åt mina försök att äta ris med pinne när jag vägrade äta med bestick. Var ändå några år sen jag bodde i Kina nu. Men det var supergott!

 

Tog en McDonalds glass till efterätt och knatade vidare till den Kinesiska trädgården. Och dte här stället var sådär löjligt vackert! Jag blev helt paff när jag kom in för det var verkligen ett konstant lugn över hela stället. SÅ jäkla fint och genast började mina gröna fingrar värka. Jag vill åxå ha! Så jag gick runt där och kände hur själen läkte, helt allvarligt. Får jag besök är det första stället jag tar er till. Bad en gubbe ta kort på mig framför vattenfallet och känner mig nöjt turistig. Vänder mig om och sen är det slut på min ro...sen fastnade blicken på min första Australiensiska spindel. Och det var illa...efter det kliade det överallt, jag såg nät överallt och plötsligt var det spindlar överallt. STORA spindlar :( Gick inte i närheten av en vägg eller gren, vilket var lite svårt. Men sen kunde jag slappna av lite när jag satte mig och tog en öl och konverserade lite med ödla

 

Sen fick det vara nog  och jag försökte klura ut en ny väg hem, som för övrigt fungerande utmärkt! Resten av kvällen spenderades i soffan framför Tvn. Och jag lovar att aldrig mer klaga på svensk Tv och reklam avbrotten. Jag lovar, man får vara glad om det hinner gå 10 minuter mellan avbrotten här!

 

Nu har ni fått lite bilder.

Själv satsar jag nog på en liten powernap nu


Kommentarer
Postat av: Sara H

Åååh, härligt!! Och fint! Avis.

2011-02-11 @ 10:00:08
URL: http://dellisaras.blogg.se/
Postat av: Sofia Vienna

åh så kul med bilder!!!



svar: JA MEN ELLER HUR! god damn...

2011-02-11 @ 10:38:32
URL: http://sofiavienna.se
Postat av: william

gud vilka vackra bilder:D

älskar skölpaddor:D



SV: tur så är bara jag 18;D

bra att det gick bra tillslut:DDD

2011-02-12 @ 16:38:31
URL: http://cookieboy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0