Dag 03 – Mina föräldrar

Haha, ska försöka att inte grina när jag skriver det här... lätt att bli lite känslig ibland.

 

Älskar mina föräldrar mer än någonsin efter att ha flängt runt i några år. Självklart har jag alltid älskat dom, men det är nu man har insett hur jävla mycket dom har gjort för en och hur mycket dom betyder för mig. För jag var ingen lätt unge att ha och göra med. Alltid var det nåt och jag har varit så elak mot mina föräldrar. Kallat dom för det ena efter det andra, smällt sönder iaf en dörr och man kanske tom skulle kunna kalla mig ett problembarn? Jag har hållt dom syselsatt iaf och kanske till viss del fortfarande gör det. Men dom ställer fortfarande upp i vårt och torrt och är helt underbara.

 

Man håller ju alltid på och planerar hur man själv ska bli som förälder. Jag ska göra det, låta barnen göra så och vara värsta rockmorsan! Aldrig har man tänkt på att man vill bli som sina egna föräldrar. Men nu har jag ändrat mig. När jag får barn ska jag bli som min mamma och pappa. Blanda deras egenskaper och jag kommer bli perfekt. För jag har världens bästa föräldrar - utan tvekan!

 

Alla säger att jag är mest lik min pappa till utseendet. "Ja, det ser jag ju att du är Liss dotter" Vi är även ganska lika för övrigt. Båda är lite tillbakadragna, har inget emot tystnad och ganska lugna till humöret. Det är liksom ingen brådska. Jag kan dock vara lite för lugn ibland och andra blir tok stressade när jag alltid är klar i sista sekunden. Det bästa är när pappa kommer och frågar om jag ska med ut i skogen. Då kan vi gå hur länge som helst och bara gå, titta, lyssna och känna på naturen där ute. Det är så rofyllt och mysigt. Eller så tar vi bara bilen och åker och tittar på nåt. Behöver inte vara så speciellt. Och jag älskar pappas humor, för den är så dålig! Han kan få mig och Tinis att vika oss dubbla av skratt. Min bror har lite samma humor.

 

Men jag har fått mammas ögon och böjbara leder.

Vi är båda lite rastlösa och gillar att äventyra och resa. Mamma är ute vartannat år med sin tjejkompis och reser till Mexico och tropiska öar. Hon håller nu på att ladda upp inför sista delen av Tjej klassikern och jag är så jäkla stolt över att hon orkar. Det är jag och mamma som kan ge ut på shopping, jag ger henne en massa kläder att prova och hon protesterar ett tag innan hon köper det. Trots att den såg konstig ut först :)  Sen kan vi sätta oss på en bar för att ta en öl och det slutar med att vi några timmar senare får ta sista bussen hem. Eller så lagar vi god mat hemma och sitter uppe med hela familjen och pratar halva natten. Det är härligt att se henne när hon är på G. För hon kan parta den kvinnan! Och jag tror hon e lite glad att jag inte håller mig på ett och samma ställe, för det ger henne en anledning att komma och hälsa på, haha!

 

Nej, ta vara på era föräldrar!

Dom e guld värda

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Lixy

2011-02-18 @ 09:30:52
URL: http://lixy.blogg.se/
Postat av: lilla tinisen

bättre föräldrar kan man inte ha! <3

2011-02-18 @ 15:20:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0