Dag 01 – Presentera mig själv

Jaha, försöker mig väl på en liten presentation då:

 

Föddes den 14 oktober 1985, sen redan då.

Medans jag fortfarande låg i magen, tävlade min och min kompis mamma om vem som skulle vara den första som fick en dotter. Den första tjejen skulle nämligen döpas till Malin, som Malin i Saltkråkan. Jag vann! Som bebis var jag ett kolikbarn och tvingade mina föräldrar att rulla/guppa mig till sömns och inte skulle jag bli tystare med åren.

 

Jag har en två år äldre bror som jag gärna försökte ge stryk, men det slutade alltid med att jag låg underst. Han drog för övrigt min axel ur led när vi var små och lekte älg. Har även en lillasyster som är fyra år yngre som tyvärr fick ta emot mina slag. Sucks to be the youngest ;) Men hon överlevde och brukar tacka mig för att jag värmde upp mamma och pappa åt henne.

 

Jag var en typisk tonåring som tyckte allt var piss och skit och gärna gömde mig på rummet. Emo är väl vad dom kallar det nu? Blev vegetarian i sexan och smällde sönder dörrar. Svartmålad i skolan, ärr lite här och där och ständiga samtal med lärarna. Men jag gick ändå ut med bra betyg, för jag har alltid sett till att göra mina uppgifter. Efter högstadiet gjorde jag ett försök att flytta till Stockholm och började studera Djurvård på Spånga gymnasium. Jag klarade nästan en vecka, sen flyttade jag hem. Gick en eftermiddag på Humanvetar programmet och sen sa jag stopp!

 

Följande år praktiserade jag på DjurMagazinet i Falun och säkrade mig ett extrajobb under mina tre gymnasieår som kom och tiden efter studenten. Pluggade Djurvård uppe i Rättvik istället, men lyckades bli ovän med lärarna och djurskötarna där ganska snabbt. Var samma visa med närvaron där, men betygen klarade sig ändå. Efter studenten hade jag nog min roligaste sommar än så länge med festivaler, hyss och äventyr.

 

Våren efter flyttade jag till Tibro och bodde hos dåvarande pojkvännens föräldrar medan han var i Halmstad och jobbade. Vi träffades varannan helg och jag jobbade natt skift på fabrik. Dvs, jag var mer död än levande i ett halvår. Men jag gick hela nätterna där i fabriken och längtade till klockan skulle slå tio över sex. För då kom min lilla M och bytte av mig. Min största, heligaste och oskyldigaste kärlek.

 

Efter mycket sparande flydde jag och pojkvännen till Asien i 4 månader och reste runt. Vi flyttade hem till Lidköping en stund och jag började nästa fabriksjobb på Fazer och extra knäckte på en djuraffär. Det blev väl nästan ett år, sen gjorde vi ett försök att flytta till Kina. Jag hittade en helt ny skola som skulle öppna och skulle jobba som engelskalärare och trivdes riktigt bra. Hade en helt underbar lägenhet och träffade så härliga människor. Men det var sommaren som Kina arrangerade OS, så myndigheterna gjorde sina egna regler och drog till slut in arbetsvisumen. Så vi flyttade hem till Sverige och tog en lägenhet i Falun.

 

Allt började knaka lite i kanterna och jag hittade inget jobb. Förhållandet tog slut och jag gjorde ett sista försök att flytta tillbaka till Lidköping och hitta jobb där. Det sket sig och plötsligt var jag på väg att flytta till Belgien.

 

Två veckor efter att jag fått tips om jobb på en IT helpdesk i Mechelen, började jag.

Jag var livrädd och så fruktansvärt förväntansfull över vad i helvete jag hade gett mig in på. Jag hade sökt jobb som au-pair och det slutade med IT? Men jag fick mina bästa 8 månader och träffade så många härliga människor som aldrig kommer lämna den där platsen alldeles brevid hjärtat! Jag älskar Belgien och flyttar gärna tillbaka till Antwerpen igen.

 

Men efter 8 månader där bestämde sig företaget för att flytta till Irland och jag fick följa med. Fick även chansen att få bli coach över hela teamet och jag kände mig förbannat stolt över mig själv. Från att inte veta nåt om datorer, till att bli coach på 8 månader.  Det var tungt att lämna min nya familj i Belgien, men en del av den följde med till Irland.

 

13 månader gav jag den gröna ön och det var kanske inte mina 13 bästa månader. Men jag ångrar inget. Jag lärde mig en hel del om mig själv och utvecklades mycket som person. Träffade ännu fler hjärtan och jag kom på vad mitt nästa steg skulle bli. Började en 4 månaders kvälls utbildning för att bli make up artist och började söka till liknande skolor

 

Den 10 januari i år flyttade jag hem till Sverige i några veckor och packade om väskan. Den 7 februari landade jag i Sydney och nu ligger jag här i sängen och skriver. Ska plugga till make up artist i ett år på college nu och försöker fortfarande förstå vart jag är. Att jag är så långt bort från Sverige jag kan komma.

 

Ja, det var lite om mig :)

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

sv: de blev i läppen på vänster sida (:

2011-02-16 @ 19:27:42
URL: http://hopesdieslast.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0