Frohe Weihnachten

Nu är sanningens vecka framme på jobbet - evaluation week! Men det kommer gå bra, är bra på att prata om saker jag inte har en aning om. Trodde jag skulle få magknip i morse innan vi började ta samtal, men det kom på vägen hem istället. Fick lov att köpa lite mat till de små barnen och hoppade av vid RatHaus, men fy fan alltså. Drabbades av magknipet från helvetet och kände bara för att rulla ihop mig till en boll och tvinga någon att bära hem mig. Var länge sen det kändes så och jag har inte rört mig många meter sen jag kom hem.

men jaja, över till något viktigare!

Höll på att dö juldöden ikväll och fick en mys attack när jag inte riktigt visste vart jag skulle ta vägen. Satt i köket i mysfotöljen med lilla Fröken bakom nacken och Puppy sovandes på stolen mittemot, tända ljus, årets första glögg, Sinatra som sjunger jullåtar och julkort som det stod Frohe Weihnachten på... Det var en ett sånt ögonblick när man hamnar i myschock och plötsligt inser att jäklar ja, de e ju jul om några dagar! Blev klar med alla klappar igår och är riktigt nöjd över årets skörd faktiskt. Fick även en lite för tidig julklapp igår när yngsta fröken Henriksson äntligen tog sitt förnuft till fånga och skaffade officiell pojkvän ♥ about friggin time!

I morgon är det Lucia och jag vet inte ens om dom firar det i Tyskland? Måste ju leta lussebulle



Endast som fattas är ju snön nu, även om jag tycker det e ganska skönt utan. Nyheterna säger att Berlin har 20% chans till snö i jul. Se till att hålla kvar snön i Falun så Puppy kan få bli av med sin snö oskuld


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0